משפחה

אבחנה מוקדמת ואסטרטגיית טיפול המשתמשת ברשם לופ מושתל (ILR) מאפשרות טיפול ספציפי יעיל בחולים עם התעלפות מתווכת נוירונים: מחקר ISSUE II.

שימוש באסטרטגיות טיפול בחולים שחוו התעלפות מוביל לירידה משמעותית בחזרת ההתעלפויות, על פי מחקר שהוצג ב-5 לספטמבר 2005. חוקרים ב-International Study on Syncope of Uncertain Etiology 2 (ISSUE 2) השתמשו באסטרטגיות חדשות לזיהוי אלו חולים עם התעלפות מתווכת נוירונים יכולים להפיק תועלת ממכשיר מושתל ולהשיג ירידה בהתעלפויות.

האסטרטגיה כוללת דירוג סיכון המבוסס על הערכה התחלתית פשוטה, השתלה מוקדמת של Loop Recorder, הערכת מנגנון ההתעלפות באמצעות תיעוד אירועים ספונטנים ואז רישום טיפול ספציפי.

גישה זו מספקת ירידה של 80% באחוז חזרת ההתעלפויות לשנה אחת וירידה של 92% בנטל התעלפות כללי בחלק מהסוגים המתווכים נוירונלית.

האסטרטגיה הקודמת, בהעדר רישום ECG של ההתעלפות, היתה מונחה בעיקר באמצעות תוצאות בדיקת טילט. מחקרים של טיפול מונחה טילט, עם זאת, הוטלו בספק לאחר ששני מחקרים אחרונים לא הצליחו להוכיח עליונות של קוצב הלב על פלצבו. המחקר החדש מראה כי שיפור בבחירת שיטות לחולים מוביל לתוצאות טיפול טובות יותר.

ISSUE 2 הינו מחקר פרוספקטיבי רב מרכזי שכלל 442 חולים עם אבחנה של התעלפויות מתווכות נוירונים.

442 חולים עם 3 התעלפויות או יותר במשך שנתיים עם אקג תקין וללא אבנורמליות אלקטרוקרדיוגרפיות נכללו במחקר. חולים עם יתר לחץ דם אורתוסטטי והתעלפויות בשל הסינוס הקרוטיד הוצאו מהמחקר.

לאחר השתלת ILR, נערך מעקב עד להתעלפות. שלב I). מנגנון האירוע תועד באמתעות ILR ב-103 חולים (זמן ממוצע 12±8 חודשים) והוטפל נקבע בעקבותיו. 47 חולים קיבלו קוצב לב בגלל אסיסטולה במשך ממוצע של 11.5 שניות, ל-6 היה טיפול אנטי טאכיאריתמיה; ה-50 הנותרים לא קיבלו טיפול ספציפי. לאחר טיפול נכנסו החולים לתקופת מעקב לקביעת חזרת ההתעלפויות. שלב II). הטבלה מסכמת תוצאות חזרת ההתעלפויות בשתי קבוצות החולים.

Table. Phase II: Recurrence of syncope after 1 year



Mechanism-based therapy
Non-specific therapy
P value
















Number of patients 53 50
Recurrence of syncope (pts) 10% 41% 0.002
Syncope burden, episodes per patient/year 0.07±0.2 0.83±1.57 0.002

אחוז חזרת ההתעלפויות לאחר שנה בתת קבוצה של 47 חולים אשר קיבלו קוצב לב היה 5% (0.05±0.15 אירועים למטופל לשנה), נמוך משמעותית מזה שנצפה בחולים עם אסיסטולה שלא קיבלו קוצב. האסטרטגיה היתה בטוחה. טראומה חמורה משנית להתעלפות התרחשה ב-2% וטראומה קלה ב-4% מהחולים. אף אחד מהחולים לא נפטר בשל סיבות הקשורות להתעלפות.

לסיכום, זהו המחקר הראשון המדגים כי אסטרטגיה חדשה מבוססת על יישום מוקדם של ILR ודחיית טיפול עד לתיעוד ההתעלפות מאפשרת טיפול ספציפי יעיל ובטוח.

לתקציר הידיעה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה