משפחה

אנאלוג לקאבאנואיד ותאי גזע נראים מבטיחים לטיפול בהפרעות שלפוחית השתן (International Continence Society)

IP751, אנאלוג סינטטי של טטרהדרוקנבינול, מפחית פעילות יתר בשלפוחית השתן במודל עכבר עם דלקת שלפוחית השתן, מדווחים חוקרים בכנס השנתי של איגוד ה-Continence הבינלאומי. בהצגה נפרדת דיווחו על תאי גזע היכולים להחזיר תיפקוד במודל חולדה עם אי שליטה במתן שתן.

ל-IP751 יש תכונות אנטי דלקתיות ואנאלגסיות. מחקרים קודמים הראו כי התרופה יעילה בטיפול בכאב עצב כרוני, וכיוון שאינה עוברת את מחסום דם מוח משחררת כאב פריפרי ללא השפעה פסיכוטרופית.

בהתבסס על תכונות אלו שיערו החוקרים כי IP751 עשוי לעזור לכאב בשלפוחית השתן.

החוקרים השרו גירוי בשלפוחית השתן בחולדות באמצעות מתן חומצה אצטית, אשר הפחיתה אינטרוולים בין התכווצויות ל-42.9% מערך הביקורת.

מתן ורידי של IP751 במינון של 10 מ”ג החזיר את אינטרוולי ההתכווצויות הנורמלים ואת סף הלחץ.

גירוי שלפוחית תת אקוטי מושרה ציקלופוספאמיד הופחת גם הוא באמצעות IP751 כפי שהוכח באמצעות החזרת האינטרוולים התקינים. התרופה לא השפיעה באף אחד מהמקרים עם התכווצות השלפוחית.

זהו טיפול יעיל כמו כדורים להפחתת פעילות יתר של השלפוחית. אך כיוון שטיפולים הקיימים כיום לא באמת מפחיתים כאב הנגרם ממצב זה, מאמינים החוקרים כי תכונותיו האנגלסיות של IP751 יהיו מועילות במיוחד.

במחקר השני בדקו את השפעת תאי גזע המופקים משריר בהפחתת אי שליטה במתן שתן מושרה בחולדות באמצעות חיתוך בילטרלי של העצב הסקיאטי. זה הפחית את נקודת שיא הלחץ ממוצע של 43.6 ל-28.5 ס”מ H2O.

החיות קיבלו זריקת סליין או תאי גזע שבוע לאחר ניתוח העצב. חודש לאחר הטיפול בתאי גזע, נקודת שיא הלחץ עלתה ל-37.9 ס”מ H2O.

בדיקה היסטולוגית של השפכה הראתה אטרופיה של השרירים הפריורטרלים לאחר טיפול דמה אך לא לאחר הזרקת תאי הגזע. 

אי שליטה במתן שתן בגלל לחץ גורם לבריחת שתן בגלל שריר חלש או פגוע. באמצעות זריקת תאי גזע לשריר סביב השפכה ניתן לבנות מחדש את הסוגר הפגום.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה