דורסיפלקסיה של הקרסול מעלה פעילות שריר רצפת האגן (Urology)

דורסיפלקסיה של הקרסול מעלה פעילות של שריר רצפת האגן (PFM), על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון אוגוסט של Urology. החוקרים הציעו כי התעמלות זו רצוי שתשולב עם אימון PFM לאי שליטה במתן שתן בשל סטרס (SUI).

הקשר בין פעילות PFM לשינויי מנח המשפיעים על שיפוע האגן כמעט ולא נבדק, אפילו שנשים עם SUI הן החוות לעיתים קרובות מצב זה בעמידה. מטרת המחקר היתה ליצור נטיה של האגן באמצעות שימוש במנחי קרסול בעמידה ולבדוק את הקשר בין שינויי תנוחת הקרסול ופעילות PFM.

במחקר נבדקו 39 נשים עם SUI לשינויי פעילות PFM במספר זוויות אגן שנוצרו באמצעות הטיות קרסול במספר מישורים. טווח הגילאים נע בין 38-72 שנה, והוצאו מהמחקר נבדקות עם השמנת יתר. פעילות PFM נמדדה באמצעות פרוב אינטראוגינלי, בעוד שפלטפורמת זווית מותאמת מיקמה את הקרסול בתנוחה המתאימה.

פעילות PFM במנוחה השתנתה משמעותית בין עמידה אופקית עם הקרסול בתנוחה הטבעית או בכיפוף (P = .01). פעילות PFM היתה גדולה יותר עם כיפוף דורסלי לעומת כיפוף הקרסול (P < .01). לנשים היו שינויים משמעותיים בפעילות PFM מקסימלית ממוצעת במנחי הקרסול השונים.

תנוחת עמידה הכוללת מספר מנחי קרסול מסייעת ביעילות לפעילות PFM באמצעות הגברת סיבוב האגן. החוקרים ממליצים כי על מנחי קרסול כשילוב יחד עם אימון PFM ל-SUI… מנח עמידה עם קרסול בכיפוף דורסלי יכול להקל על זווית  אגן אנטריורית, אשר מעלה פעילות PFM יעילה לנקודה הגבוהה ביותר.

Urology. 2005;66:288-292

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה