שינוי החיסון המנינגוקוקי מרחיב את טווח ההגנה (J Infect Dis)

על-פי ממצאים שפורסמו לאחרונה, גרסה משופרת של חיסון ה-meningococcal outer membrane vesicle (ה-OMV), המאופיין בביטוי יתר של אנטיגן הניסריה, מספק הגנה נרחבת יותר נגד המחלה, בהשוואה לחיסון ה-OMV הקונבנציאלי.

החוקרים מסבירים כי חיסוני ה-OMV נמצאו יעילים במניעת מחלות מנינגוקוקיות בבני אדם, אולם פעילותם מוגבלת בכך שהם משרים תגובה נוגדנית ל-PorA, שהוא חלבון פורין עיקרי העלול להשתנות בין זנים מניגוקוקוס שונים.

בכדי להרחיב את התגובה הנוגדנית, יצרו החוקרים חיסון OMV מזן שהונדס לביטוי יתר של ה-genome-derived neisserial antigen 1870 (ה-GNA1870). מחקרים קודמים הראו ש-GNA1870 עשוי לעורר תגובות נוגדניות נגד זנים שונים רבים.

בעכברים שחוסנו באמצעות חיסון ה-GNA1870-OMV נצפתה תגובה נוגדנית נרחבת בהשוואה לעכברים שניתן להם GNA1870 או חיסון ה-OMV בלבד. בנוסף, נראה ששימוש בחיסון ה-GNA1870-OMV מאפשר הגנה פסיבית משופרת כנגד האורגניזמים המנינגוקוקים בחולדות שזה עתה נולדו.

החיסון המשופר הראה גם פעילות חזקה יותר כנגד חיידק מוטנטי שבו מופחת ביטוי ה-PorA, בהשוואה לטיפולים האחרים.

החוקרים מסכמים כי הגדרת המנגנונים שבאמצעותם חיסון ה-GNA1870-OMV המשופר מגביר את הפעילות הנוגדנית בסרום ומרחיב את טווח הפעילות של הנוגדנים הנוצרים מחייבת מחקר נוסף.

לידיעה במדסקייפ

J Infect Dis 2005;192:580-590.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה