משפחה

hemofiltration בנפח גדול עשוי לשפר את הפרוגנוזה בחולים לאחר החייאה לבבית (J Am Coll Cardiol)

על-פי תוצאותיו של מחקר קטן שפורסם לאחרונה, ביצוע hemofiltration בנפח גדול מוקדם לאחר דום לב שהתרחש מחוץ לבית החולים עשוי להקטין את הסיכון לתמותה בשל שוק שלא ניתן לטפל בו.

החוקרים מציינים כי פציעת איסכמיה-רהפרפוזיה המתרחשת לאחר החייאה בשל דום לב עלולה לגרום לדלקת סיסטמית המובילה לתמותה בשל כשל מערכות. הם מוסיפים כי מחקרים קודמים בחיות מחקר הראו כי hemofiltration בנפח גבוה עשוי לסייע לסילוק מולקולות בעלת משקל מולקולרי בינוני הקשורות לפציעת האיסכמיה-רהפרפוזיה ולשפר את התוצאות בחולים.

החוקרים שיערו ש-hemofiltration בנפח גבוה עשוי לסייע לחולים להתאושש לאחר דום לב וחילקו באקראי חולים לאחר החייאה לקבוצה בת 20 נבדקים שעברה hemofiltration, לקבוצה בת 22 נבדקים שעברה hemofiltration יחד עם השריית היפו-תרמיה, ולקבוצה בת 19 נבדקים שקיבלה טיפול סטנדרטי.

hemofiltration בוצע בקצב של 200mL/kg/h, עד ל-12.5L/h במהלך 8 שעות. טמפרטורת ליבת הגוף הייעודה לאחר היפו-תרמיה היתה 32 מעלות צלזיוס.

עקומות ההישרדות מראות על הישרדות משופרת באופן מובהק סטטיסטית בקרב נבדקי קבוצת ה-hemofiltration (ערך p = 0.026) ונבדקי קבוצת ה-hemofiltration בשילוב היפו-תרמיה (ערך p = 0.018), בהשוואה לנבדקי קבוצת הביקורת. שיעורי ההישרדות בבית החולים עמדו על ערכים של 45%, 45%, ו-26%, בהתאמה, ושיעורי ההשרדות לאחר 6 חודשים עמדו על ערכים של 45%, 32% ו-21%, בהתאמה.

ערך ה-RR לתמותה בשל שוק שאיננו ניתן לטיפול עמד על 0.29 לאחר hemofiltration והיפו-תרמיה ועל 0.21 לאחר hemofiltration.

החוקרים מסכמים כי העליה בשיעור ההשרדות לאחר hemofiltration בנפח גבוה ללא היפו-תרמיה תומכת בהשערה שטיפול זה עשוי לשפר את ההשרדות בחולים, יתכן שבאמצעות שיפור היציבות ההמו-דינמית בשלב מוקדם. אולם, הם מוסיפים, יש להמתין לביצוע מחקרים קליניים אקראיים גדולים יותר בכדי לקבוע מסקנות מוחלטות בנושא.

לידיעה במדסקייפ

J Am Coll Cardiol 2005;46:432-437.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה