משפחה

שינויים באורח חיים עשויים להאט התקדמות סרטן הערמונית (The Journal of Urology)

גברים עם סרטן ערמונית המשנים את התזונה ועושים שינויים נוספים באורח החיים עשויים לשפר את מהלך המחלה, מדווחים חוקרים בגיליון ספטמבר של The Journal of Urology.

החוקרים מצאו כי דיאטה צמחונית בשילוב עם התעמלות ומדיטציה, היו קשורים לירידה ב-PSA ובגדילת תאי סרטן הערמונית בהשוואה בין קבוצת המחקר לביקורת.

שינויים ב-PSA בסרום ובגדילת תאים סרטניים מתחילת המחקר עד 12 חודשים היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות, והראו שינויים חיוביים בקבוצת המחקר. רמת PSA בסרום ירדה ב-0.25 ng/ml או 4% מערך הבסיס הממוצע בקבוצת המחקר אך הראתה עלייה ממוצעת של 0.38 ng/ml או 6% מערך הבסיס הממוצע בקבוצת הביקורת (P = 0.016).

החוקרים ערכו את המחקר בכדי להבין האם שינויים אלו יוכלו להשפיע על מהלך סרטן הערמונית 93 גברים עם סרטן ערמונית מוקדם גויסו למחקר וחולקו באקראי לטיפול רגיל או לקבוצת המחקר, אשר עברו שינויים משמעותיים באורח החיים.

לאחר מעקב של שנה, מצאו החוקרים כי אף אחר מקבוצת המחקר אך 6 מקבוצת הביקורת עברו טיפולי סרטן ערמונית קונבנציונלים בשל עלייה ב-PSA בסרום. בנוסף לשינויים ב-PSA בסרום והאטה בגדילת תאי הסרטן, מצאו החוקרים כי גדילת התאים הסרטניים עוכבה כמעט פי 8 בקבוצת המחקר לעומת הביקורת (P < .001).

עם זאת, החוקרים הזהירו כי שינויים אינטנסיבים באורח החיים עלולים להיות קשים לחולים. בשל משך המחקר הקצר, החוקרים לא יכלו לקשור בין שיפור בממצאי המחלה להשפעה על שרידות.

לידיעה במדסקייפ

J Urol. 2005;174:1065-1070

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה