משפחה

כוח השריר הארבע-ראשי לפני הניתוח מסייע בחיזוי יכולת התיפקוד לאחר ניתוח ברך (J Rheumatol)

תוצאותיו של מחקר קטן מעידות כי בחולים העוברים total knee arthroplasty (או TKA) עשוי כוח שריר הארבע-ראשי לחזות בצורה טובה את היכולת התיפקודית הצפויה שנה לאחר הניתוח. אחת החוקרות, ד”ר Snyder-Mackler, מסבירה בראיון כי הממצאים מעידים כי כדאי לחזק את השריר באמצעות טיפול גופני לפני ה-TKA וכי יתכן שניתן יהיה להקדים את ביצוע ה-TKA לשלב מוקדם יותר של המחלה, כאשר מצבם התיפקודי של החולים טוב יותר.

 ד”ר Snyder-Mackler מציינת כי בחולים העוברים TKA מוחלף הכאב במפרק לפני הניתוח בחולשה שמופיעה אחריו וכי המחקר הנוכחי מתמקד בפעילויות שניתן לבצע לפני הניתוח בכדי לשפר את התפקוד שיתקבל אחריו. במחקר השתתפו 40 חולים שנבקו בהם מדדי כוח שונים ומדדים תיפקודיים שונים לפני ה-TKA ושנה אחת אחריו.

מבחינת התוצאה התיפקודית נקשר ה-TKA לשיפורים מובהקים סטטיסטית בשני מדדים עיקריים, בדיקת ה-Timed Up and Go ובדיקת העליה במדרגות. אנליזה נוספת שבוצעה מעידה כי כוח שריר הארבע-ראשי לפני הניתוח מצוי ביחס ישר לרמת השיפור המתקבל בשתי בדיקות אלה.

שיעור הכאבים וטווח תנועת המפרק לפני הניתוח, לעומת זאת, לא איפשרו לחזות את התוצאות התיפקודיות לאחריו. כוח שריר הארבע-ראשי שנמדד לפני הניתוח לא איפשר לחזות באופן מובהק סטטיסטית את הדירוגי התוצאות בברך ב-SF-36, המאפשר קביעה כמותית של התיפקוד.

החוקרים מציינים כי התוצאות מעידות שלכוח שריר הארבע-ראשי לפני ה-TKA תפקיד חשוב בקביעת יכולת התיפקוד לאחר הניתוח ומדגישות את חשיבות ההתערבויות לשיפור משתנה זה בחולים.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה