משפחה

הגורם לזיהום כרוני בסינוסים מצוי בריר שבאף ולא ברקמה עצמה (J Allergy Clin Immunol)

בניגוד לדעה הרווחת בנוגע למקור לזיהום כרוני בסינוסים, מחקר חדש מוצא כי הגורם לזיהום הכרוני מצוי בריר שבאף ולא ברקמות האף והסינוסים. אחד החוקרים, ד”ר Ponikau, מסביר כי לממצא השלכות חשובות לגבי הטיפול בבעיה, למשל האפשרות לתועלת שתעלה ממתן טיפול המכוון בעיקר לזיהום בממברנת הסינוס והאף, במקום לזיהום החיידקי המשני המהווה את המטרה העיקרית של הטיפול.

ד”ר Ponikau מציין כי חלק מהמנתחים כבר שינו את אופן ביצוע הניתוח בחולים אלו, והם מתמקדים בהסרת הריר ולא בהסרת הרקמה במהלך הניתוח, שכן הותרת הריר מעלה את הסבירות להישנות בחולים.

החוקרים בחנו משטחי רקמה עם ריר שנאספו מ-22 חולם שעברו ניתוח בשל זיהום כרוני בסינוסים ומנבדקי ביקורת בריאים שעברו ניתוח לתיקןו מחיצת האף. בכל 22 המשטחים של החולים הופיע eosinophil major basic protein רעיל בריר האף והסינוסים, אך לא ברקמה עצמה.

ד”ר Ponikau מסביר כי ריכוזי החלבונים הרעילים הללו היו גבוהים פי כמה אלפים מהריכוזים הדרושים לפגיעה במוקוזה וכי במצב זה הופכת המוקוזה הפגועה רגישה להדבקה בזיהומים חיידקיים משניים. החלבון לא נמצא במשטחים שנאספו מנבדקי הביקורת הבריאים.

ד”ר Ponikau מסכם כי התברר שאאוזינופילים דלקתיים, המתווכים את תגובת הסינוסיטיס הכרוני, משחררים את החלבונים הרעילים בריר ולא ברקמה.

לידיעה במדסקייפ

J Allergy Clin Immunol 2005.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה