משפחה

יתרון שימוש בחלב מבנק חלב אם על פורמולה ליילודים פגים מוטל בספק (Pediatrics)

תוצאות מחקר חדש מציעות כי חלב מבנק חלב אם מפוסטר כתחליף לחלב אם לא נותן יתרונות לטווח קצר על פורמולה מסחרית ליילודים טרם זמנם.

המידע מטיל ספק בשימוש בחלב מבנק חלב אם מפוסטר, שהוא יקר לאוכלוסיה בסיכון גבוה זה.

ליילודים שנולדו הרבה לפני הזמן יש אחוז גבוה מאוד של ספסיס ואנטרוקוליטיס, מדווחים החוקרים בגיליון אוגוסט של Pediatrics. החוקרים הראו בעבר כי ליילודים אלו יש אחוזי ספסיס ואנטרוקוליטיס נמוכים כשהוזנו בחלב מאמם.

עם זאת, אמהות לפגים כאלו יש לעיתים קרובות קשיים במתן מספיק חלב ליילודים במשך האישפוז הארוך. החוקרים חשבו כי חלב אם מפוסטר יהווה תחליף מתאים במקרים אלו.

החוקרים נתנו ל-243 יילודים שנולדו לפני שבוע 30 חלב מפוסטר מבנק החלב או פורמולה (Enfamil) אם אספקת חלב אמם לא היתה מספקת (מהלידה עד יום 90 או עד שחרור).

ליילודים שנולדו הרבה לפני הזמן וקיבלו חלב אם מפוסטר מבנק החלב היתה אותה היארעות ספסיס ואנטרוקוליטיס כמו אלו שקיבלו פרומולה, ובשתי קבוצות אלו היו יותר מקרי ספסיס ואנטרוקוליטיס לעומת יילודים שהוזנו על חלב אמם. החוקרים ציינו כי תוצאות אלו לא היו צפויות.

Pediatrics 2005;116:400-406

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת: הרעיון של בנק חלב אם עלה גם בישראל ופורום הורים לפגים הציע להקים בנק כזה. הנה הקישור לדיווח של זה מיוני 2004:

לקישור

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה