משפחה

אלרגיות רבות למזון נפוצות בתינוקות עם אקזמה (קונגרס העולמי לאלרגיה)

לילדים עם דרמטיטיס אטופי יש לעיתים קרובות אלרגיות לסוגי מזונות שונים, מדווחים חוקרים בקונגרס עולמי לאלרגיה.

הגישה הרגילה לזיהוי אלרגיות למזון היא למנוע חלב וביצים מתזונת הילד. כ-50% מהילדים יכולים להיות ללא סימפטומים בגיל שנה עד לסילוק המזונות הגורמים לאלרגיה מלבד חלב וביצים. אפילו ילדים עם אימונוגלובולין E גבוה מאוד מגיבים טוב לשיטה זו.

604 ילדים מלידה עד גיל שנה ו-243 ילדים מגיל שנה עד שנתיים נכלל במחקר. הבדיקה נחשבה חיובית כשדיאמטר החבורה היה לפחות 3 מ”מ והביקורת השלילית היתה 0.

אלרגיות לחלבון הביצה היו הנפוצות ביותר, עם תוצאות חיוביות ב-35% מהילדים הצעירים יותר ו-29% מהבוגרים יותר. אלרגיות לחלב פרה נמצאו ב-18% מהילדים הצעירים וב-13% מהבוגרים יותר.

ל-14% מהילדים הצעירים ו-13% מהבוגרים יותר היתה תגובה אלרגית לחיטה, 11% בשתי הקבוצות הגיבו לשעורה, ו-14% ו-13% בהתאמה הגיבו לשיפון. אחוזים נמוכים יותר היו אלרגים לבוטנים, אגוזים, דגים, חרדל ותפוחי אדמה. לקשקשי כלבים הגיבו 6% ו-8% מהילדים, ו-6% לקשקשי חתול. אלרגיות לאבקנים נמצאו ב-1% ו-5% בהתאמה.

ממצאים אלו מציעים כי ילדים קטנים עלולים להיות רגישים לאלרגנים רבים במזון באותו הזמן. אם ילד רגיש לחיטה, שעורה ושיפון הוא כנראה רגיש לדגנים ועליו להקפיד על תזונה מיוחדת.

לרבים מהילדים עם דרמטיטיס אטופי יש סימפטומים גסטרואינטסטינלים, ולכן זיהוי והוצאת המזונות מהתפריט הופכים דחופים. כשנפתרים הסימפטומים הדרמטולוגים, נפתרים לעיתים קרובות גם אלו הגסטרואינטסטינלים. המטרה היא לכן לסלק דרמטיטיס אטופי. אם סטרואידים ומרככים לא עזרו בתוך חודש, מאבחנים את האלרגיה ומתאימים טיפול.

לידיעה בדוקטור’ס גייד

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה