להצלחה לטווח ארוך בטיפול ב-Infliximab באוביאיטיס נלווה סיכון לרעילות (Arch Ophthalmol)

בחלק מהחולים עם אוביאיטיס (דלקת הענביה) ניתן לטפל ב-infliximab למשך שנה לפחות, אבל אחוז תופעות הלוואי החמורות הקשורות לטיפול לטווח ארוך גבוה למדי.

היו מספר דיווחים שהציעו כי infliximab יעיל כטיפול לטווח קצר באובאיטיס. הדיווח הנוכחי בגיליון יולי של Archives of Ophthalmology הוא המחקר הפרוספקטיבי הגדול ביותר בחולי אובאיטיס שטופלו ב-infliximab.

23 חולי אובאיטיס שנכשלו בטיפול עם שני אימונוסופרסנטים לפחות נכללו במחקר. infliximab ניתן בתחילת המחקר, לאחר שבועיים, 6, ו-14 שבועות, וכל 8 שבועות לאחר מכן.

18 חולים (78%) השיגו הצלחה קלינית בשבוע 10. ל-8 השתפרה חדות הראייה, 9 שלטו על הדלקת, 10 יכלו להפחית את המינון של תרופות אחרות בלפחות 50%, ול-11 היה שיפור באדמה מקולרית ציסטואידית.

14 חולים השתתפו במחקר ההמשך שנערך שנה. 7 מהם שמרו על התוצאות שהשיגו בשבוע 10, אך 5 חוו תופעות לוואי שהביאו להפסקת הטיפול, ושניים הפסיקו את הטיפול מסיבות אחרות.

תופעות לוואי חמורות שנחשבו קשורות לטיפול כללו תסחיף ריאתי, אי ספיקת לב גדשתית, תגובה דמויית זאבת בשני חולים ודימום זגוגי בשניים.

נוגדנים אנטינוקליארים התפתחו ב-15 מתוך 20 חולים שטופלו בלפחות 3 אינפוזיות של infliximab. עלייה בטיטרציה היתה קשורה לסימפטומים ראומטיים בשני חולים, אך לא בירידה ביעילות הטיפול. 

החוקרים ציינו כי דאגה אחת לגבי הטיפול ב-infliximab היתה ההשפעה הנוירוטוקסית האפשרית. תופעות לוואי כאלו נשללו במשתתפי המחקר באמצעות אלקטרורטינוגרם ובדיקת שדה הראיה.

ללא קשר להיארעות תופעות לוואי, infliximab הראה הבטחה משמעותית כתרופה אימונוספורסנטית בטיפול באובאיטיס רפרקטורי.

במאמר מערכת צויין כי שימוש בנוגדנים נגד TNF אלפא היא רק גישה אחת מרבות להן מצפים בעתיד. למשל, מחקרים אחרים אולי יכללו תרופות המכוונות נגד מולקולות תאחיזה או לימפוקינים וציטוקינים.

Arch Ophthalmol 2005;123:903-912

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה