משפחה

מתן Infliximab מפחית את הפעלת המשלים בחולים הסובלים מדלקת מפרקים ראומטואידית (Ann Rheum Dis)


חוקרים מדווחים כי טיפול באמצעות Infliximab מפחית את רמות ההפעלה של מערכת המשלים בחולים הסובלים מדלקת מפרקים ראומטואידית (rheumatoid arthritis). החוקרים מציינים כי הפעלת המשלים תורמת לדלקת המופיעה בחולים וכי ניטרול ה-TNF-אלפא מפחית את רמות ה-CRP בפלסמה, המהווה מדד למידת ההפעלה של המשלים.

החוקרים בחנו את השפעת הטיפול באמצעות infliximab, נוגדן מונו-קלונלי אנטי-TNF-אלפא, בקרב 35 חולים הסובלים מדלקת מפרקים ראומטואידית שלא הגיבה לתרופות אנטי-ראומטואידית המשנות את מהלך המחלה.

רמות ה-C3 וה-C4 בפלסמה נמצאו גבוהות באופן מובהק סטטיסטית בתחילת המחקר, אך רמות ה-C3 וה-C4 המופעלים פחתו באופן מובהק סטטיסטית לאחר שבועיים של טיפול באמצעות infliximab. רמות ה-CRP והפעלת המשלים המתווכת על-ידי CRP פחתו גם הן באופן מובהק סטטיסטית במהלך מתן הטיפול.

החוקרים מציינים כי הירידות ברמות ה-CRP וה-C3 המופעל בלטו יותר בקרב חולים שהגיבו טוב לטיפול באמצעות infliximab, כמו גם הירידות ברמות קומפלקסי ה-CRP-משלים בפלסמה.

אולם מודל רגרסיה ששימש למעקב אחר שינויים במחקרים אורכיים, רק הירידות ברמות ה-CRP וקומפלקסי ה-CRP-משלים נמצאו בקורלציה עם תגובה קלינית טובה.

החוקרים מסבירים את השפעת ה-infliximab על הפעלת המשלים בכך שהטיפול השפיע על רמותיהם של פקטורים ראומטואידים או קומפלקסים אימוניים. אולם, הם מציינים כי לא נמצאו הבדלים ברורים במדדים אלה לאחר שבועיים של טיפול, בהשוואה למצב בתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים כי ניתן לשער שציטוקינים המשוחררים במהלך התהליך הדלקתי גורמים להפעלת המשלים, כנראה על-ידי השפעה על מנגנונים המפחיתים את רמות ה-CRP. הם מציעים כי הקטנת הפעלה זו תורמת להשפעות נוגדות הדלקת של הריאגנטים האנטי-ציטוקינים.

לידיעה במדסקייפ

Ann Rheum Dis 2005;64:1003-1008.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה