ייעוץ תזונתי לפני ניתוח מעקף קיבה אינו נותן יתרון

6 חודשים של ייעוץ תזונתי לפני ניתוח אינם משפרים תוצאות חולים לאחר ניתוח מעקף קיבה, על פי תוצאות של מחקר תצפייתי שהוצג בכנס השנתי לניתוח קיצור קיבה באורלנדו, פלורידה.

חברות ביטוח בריאות רבות הופכות ניתוח לקיצור קיבה קשה במיוחד ומחייבות לעבור 6 חודשים של ייעוץ תזונתי לפני הניתוח במטרה להבטיח היענות חולים לאחר הניתוח.

בעוד שהנחת היסוד נראית הגיוניות, היא לא אושררה. לא היו מחקרים שהדגימו כי הייעוץ משפר את התוצאות.

בכדי לבדוק את הטענה השוו החוקרים תוצאות החולים שעברו ייעוץ של 6 חודשים (n = 72) לעומת אלו שלא עברו ייעוץ כזה (n = 252).

בתחילת המחקר, בשתי הקבוצות היה יחס דומה של גברים:נשים (1:4 לעומת 1.46) משקל גוף ממוצע (324 לעומת 309 ליברות), BMI (כ-52 לעומת 50) ותחלואות הקשורות להשמנה, חוץ מדום נשימה בשינה (41% לעומת 28% P < .04). לא היו הוכחות כי דום הנשימה השפיע על התוצאות לניתוח באופן שונה.

התוצאות הראו כי הייעוץ היה מכשול משמעותי לחולים בדרך לניתוח. חולים היו בסבירות של 50% יותר לוותר על הניתוח כשנדרש ייעוץ תזונתי לעומת כשלא נדרש ייעוץ (עזיבה לפני הניתוח, 26% לעומת17%; P < .05).

לאחר מעקב של שנה, חולים שקיבלו ייעוץ הפחיתו פחות ממשקלם (ממוצע, 60% לעומת 67%; P < .0001) והיה להם BMI גבוה יותר (ממוצע, 35 לעומת 32; P < .015) ומשקל גוף (ממוצע, 218 לעומת 197 ליברות; P < .01).

תוצאות אחרות, כולל החלמה מתחלואות נוספות, אחוז סיבוכים ואחוז תמותה לאחר 30 יום היו דומים בין שתי הקבוצות. חולים הדגימו גם רמות דומות של היענות בתזונה לאחר הניתוח ופעילות גופנית.

ברור כי לייעוץ לפני הניתוח לא היו יתרונות. חולים אלו הפחיתו פחות ממשקלם לאחר שנה ולמרות שההבדל לא היה גדול, הוא היה משמעותי סטטיסטית.

על המבטחים להפסיק לחסום את הדרך לניתוח יעיל ומציל חיים זה במקרי השמנה מורבידית. זהו הטיפול היחיד שעובד באמת, ודחייתו עלולה להעלות את הסיכון בניתוח.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה