גישה תלת-מודלית יעילה בטיפול בסרטן הערמונית (Urology)

חוקרים מדווחים כי טיפול תלת-מודלי עשוי לאפשר השגת רמה גבוהה של בקרה על מצב הגידול בחולים הסובלים מסרטן ערמונית מקומי בשלב מתקדם. החוקר הראשי, ד”ר Theodorescu, מסביר בראיון כי שילוב של brachytherapy עם הורדת רמות האנדרוגנים ועם external beam therapy מהווה טיפול מעולה בחולים הסובלים מסרטן הערמונית ומצויים בסיכון גבוה.

בכדי לבדוק האם טיפול תלת-מודלי זה מאריך את משך ההישרדות של החולים, ביצעו החוקרים מחקר שבו השתתפו 93 חולים (גיל ממוצע 69.1 שנים). 56 מהחולים הוגדרו כמצויים בסיכון גבוה ויתר 35 החולים הוגדרו כמצויים בדרגת סיכון בינונית.

הטיפול כלל מתן leuprolide וחומר אנטי-אנדרוגני שניתן דרך הפה במהלך 8-9 חודשים, לאחריהם טיפולי external beam radiotherapy במשך 2-3 חודשים, ושימוש ב- palladium-103 brachytherapy. החולים נבדקו באופן שגרתי במהלך המחקר ומשך תקופת המעקב הממוצע עמד על 45 חודשים. החוקרים מסבירים כי תקופה זו מספיקה בכדי לגלות עליות ברמות ה-PSA לאחר הפסקת מתן הטיפול האנטי-אנדרוגני.

הסבירות הכוללת לכשל ביוכימי ללא ארועים בתוך 4 שנים, שהוגדר כהימצאות רמות PSA גבוהות מ-0.2ng/mL, עמדה על 79%. הפרופורציה המתאימה עמדה על ערך של 77% בשימוש בקריטריוני ה-American Society for Therapeutic Radiology and Oncology (ה-ASTRO).  

שיעור ההשרדות ללא ארועים במהלך 4 שנים עמד על ערך של 85% בקבוצת הסיכון הבינוני ועל ערך של 79% בקבוצת הסיכון הגבוה. הערכים עמדו על 80% ו-76% בשימוש בקריטריוני ה-ASTRO.

החוקרים מסכמים כי הגישה הטיפולית מאפשרת השגת רמת בקרה מצוינת בחולים בעלי פרוגנוזה ירודה שבהם מופיעה לעיתים קרובות הישנות מוקדמת של המחלה. אולם, הם מוסיפים, חשוב לבצע מעקב ארוך יותר בכדי לקבוע האם התוצאות הללו נשמרות לאורך הזמן.
<!–




–>






לידיעה במדסקייפ

Urology 2005;65:1146-1151.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה