משפחה

אימוני כוח אינטנסיביים עשויים לתקן מצב של Cachexia בחולי דלקת מפרקים ראומטואידית (J Rheumatol)

חוקרים מדווחים כי אימוני כוח מתקדמים עשויים לסייע לחולים הסובלים מ-cachexia הקשורה לדלקת מפרקים ראומטואידית (RA). אחד החוקרים, ד”ר Marcora, מסביר בראיון כי התדלדלות של רקמת השריר היא תופעה שכיחה בחולי RA, למרות שלעיתים קרובות קשה להבחין בה בשל עליה במסת השומן וכי המחקר מעיד שאימוני כוח מהווים טיפול יעיל בסיבוך מטבולי זה של המחלה.

החוקרים בדקו את יעילות יישום תוכנית אימוני כוח מתקדמת (PRT) כתוספת לטיפול ב-cachexia בקרב 20 חולים הסובלים מ-RA במסגרת מחקר משלב II. במחקר שנמשך 12 שבועות השתתפו 10 חולים והם השתתפו בשלושה מפגשי אימוני כוח בכל שבוע. 10 חולים נוספים הרכיבו את קבוצת הביקורת והמשיכו בטיפול הרגיל הניתן להם.

PRT העלה משמעותית את מסת הגוף הרזה ואת מסת הגוף נטולת השומן מבלי לשנות את ערך ה-BMI או את משקל הגוף. תוצאות מבחני כוח שנערכו לנבדקים השתפרו באופן מובהק בקרב החולים שהשתתפו בקבוצת האימונים. למרות שה-PRT לא השפיע על איכות החיים הכללית של החולים, הם דיווחו על פחות קשיים בביצוע פעילויות מתקדמות של חיי היום-יום לאחר ביצוע האימונים.

PRT לא נקשר להתפרצויות בפעילות המחלה, לפציעות הקשורות באימון או לתופעות לוואי אחרות במהלך המחקר והשתתפות באימונים לא השפיעה באופן מובהק על אף אחד ממדדי פעילות המחלה. ד”ר Marcora מסביר כי יש להציע לכל חולה RA לבצע אימון גופני מתון, אך שיטת האימון האינטנסיבי יכולה לסייע לחולים הסובלים מ-cachexia חמורה (המהווים כ-30% מחולי ה-RA).

אולם, הוא מציין כי כל חולה הסובל ממחלה בעלת פעילות ברמה נמוכה עד בינונית יכול לבצע פעילות PRT כזו. הוא מסביר כי למרות ש-PRT הינה אינטנסיבית לשרירים, היא למעשה פעילות מסוג low-impact מבחינת הכוח המופעל על המפרקים כאשר היא מבוצעת בצורה נכונה. לדבריו, זוהי הסיבה לחשיבות ביצוע הפעילות תחת השגחה בתחילה ולמתן הנחיות לחולים על-ידי רופא ספורט.

ד”ר Marcora מסכם כי כיום מבוצע מחקר אקראי ומבוקר, משלב III, הבוחן את ה-PRT כטיפול ב-cachexia ראומטואידית וכי נבדקים גם מנגנונים ביולוגיים של היפרטרופית שרירים בחולי RA וההשפעות הפסיכולוגיות של האימון. המחקר צפוי להסתיים בסביבות מרץ-אפריל בשנה הבאה.

לידיעה במדסקייפ

J Rheumatol 2005;32:1031-1039.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה