משפחה

ליקוי נוירולוגי עלול להיות קשור להפרעה בתיפקוד המיני אצל נשים (American Journal of Obstetrics and Gynecology)

על פי מחקר חדש, נשים עם הפרעה בתיפקוד המיני נמצאות בסבירות גבוהה יותר לירידה בתחושת המישוש באזורי המין.

הנתונים מציעים כי ליקוי בעצב הפודנטל עלול לשחק תפקיד בהפרעה בתיפקוד המיני בנשים, ציינה ד”ר קתלין קונל ושותפים בגיליון מאי של American Journal of Obstetrics and Gynecology.

עם זאת, הסיבות להפרעה בעצב אינן ברורות. זהו שטח שיש לחקור כיוון שאין הסבר טוב.

החוקרים השתמשו בשיטה שנקראת בדיקה סנסורית כמותית להערכת תיפקוד עצב הפודנטל, וזיהוי הסף בו נשים יכלו לחוש לחץ וכן הבדל בין מגע ויברטי וסטטי. נבדקו אזורים ליד S2.

הנשים מילאו שאלון להערכת תיפקוד מיני. מתוך 56 נשים שהשתתפו במחקר, 48.2% דיווחו על הפרעה אחת או יותר בתיפקוד המיני. 51.8% האחרות, שהיו אסימפטומטיות, שימשו כקבוצת ביקורת.

החוקרים חילקו את הנשים לארבע קבוצות על פי ההפרעה בתיפקוד המיני. אלו היו הפרעה בחשק, הפרעה בגירוי, הפרעה באורגזמה והפרעת כאב. בערך לאחת מתוך 4 היתה יותר מהפרעה אחת בתיפקוד המיני.

לנשים שדיווחו על הפרעה בתיפקוד המיני היה סף מישוש גבוה בדגדגן, וירידה בתחושה בדגדגן זוהתה בקבוצת ההפרעה בגירוי ובחשק. לנשים עם הפרעה בגירוי היתה ירידה בתחושה בפרינאום ימני.

קשה ללמוד את נושא ההפרעה בתיפקוד מיני אצל נשים. עם זאת, הממצאים מראים כי רופאים יכולים להציע אפשרויות שונות לנשים עם הפרעה, כמו לנסות גירוי ארוך או חזק יותר או סוגי גירוי שונים. בנוסף, לפעמים מטופלים צריכים לדעת שזה לא רק בראש שלהם.

.American Journal of Obstetrics and Gynecology 2005;192:1712-1717

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה