משפחה

סיכון לקדחת השחת אינו עולה לאחר מתן חיסונים שגרתיים (Arch Dis Child)

חיסון נגד DTP (חיסון משולש נגד קרמת, צפדת ושעלת) ו-MMR (חצבת, חזרת ואדמת) אינו מעלה את הסיכון קדחת השחת, על פי תוצאות מחקר שפורסם בגיליון יוני של Archives of Disease in Childhood.

הצעות כי אימוניזציה משפיעה על סיכון למחלות אלרגיות מהוות דאגה למדיניות החיסונים, מציין ד”ר קוק מלונדון ושותפיו.

החוקרים בדקו האם חיסוני DTP, MMR, ו-BCG בילדות משפיעים על הסיכון לקדחת השחת. החוקרים בדקו מידע משני מאגרי מידע גדולים באנגליה. 7098 מקרי קדחת השחת ונבדקי ביקורת מתאימים נכללו במחקר.

לילדים שלא חוסנו ל-DTP (כ-4.3%) היה סיכון דומה לקדחת השחת (יחסי סיכון = 0.94) כמו לאלו שחוסנו בגיל 5 חודשים (קבוצת בסיס; 39.3%). עם זאת, הסיכון הופחת בקרב אלו שחוסנו לאחר 12 חודשים (4.2%) בהשוואה לקבוצת הבסיס (יחסי סיכון = 0.60).

יחסי סיכון לילדים שלא חוסנו ל-MMR (כ-2.3%) היה 0.79 בהשוואה לאלו שחוסנו בגיל 14 חודש (קבוצת בסיס; 29.5%). בהשוואה לקבוצת הבסיס, לאלו שהשלימו חיסון MMR לאחר שנתיים היה סיכון מופחת לקדחת השחת (יחסי סיכון = 0.62).

החוקרים הציעו כי ההשפעה המגנה הנראית של חיסון מאוחר ניתנת להסבר אולי באמצעות גורם שלישי הגורם לדחייה וסיכון מופחת, כמו מחלות חום.

באשר לחיסון נגד שחפת וקדחת השחת, התוצאות סתרו השפעה מגנה משוערת. חיסון BCG בגיל שנתיים היה קשור לעלייה בסיכון לקדחת השחת.

החוקרים הסיקו כי יש להרגיע הורים ומטפלים, ולהדגיש את חשיבות החיסונים.

Arch Dis Child 2005;90:567-573

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה