משפחה

ניתוח כריתת שקדים עשוי להועיל בטיפול ב-OSA בילדים מתחת לגיל 3 (Otolaryngol Head Neck Surg)

תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה מעידות כי ילדים מתחת לגיל 3 שנים הסובלים מ-obstructive sleep apnea (או OSA), מוביל לעיתים קרובות ביצוע ניתוח כריתת שקדים לשיפור באיכות השינה. אחד החוקרים, ד”ר Mitchell, מסביר בראיון כי ילדים מתחת לגיל 3 שנים מצוים בסיכון גבוה לסיבוכים לאחר ביצוע ניתוח כריתת שקדים ועליהם להתאשפז בבית החולים למשך הלילה לצורך השגחה לאחריו.

החוקרים עקבו אחר שינויים בפיזיולוגית השינה של 20 ילדים בגילאי 1-3 שנים (גיל ממוצע 2.2 שנים) לאחר שבוצע בהם ניתוח כריתת שקדים. בכל הילדים בוצעה בדיקה פולי-סומנוגרפית לאורך לילה שלם לפני ביצוע הניתוח וכעבור 7.2 חודשים, בממוצע, לאחריו.

16 מהילדים (80%) סבלו מקו-מורבידיות רפואיות כגון מחלת gastroesophageal reflux, מחלת אסטמה, השמנת יתר, סינדרום דאון, ומחלת לב מולדת. החוקרים מצאו כי הניתוח לכריתת שקדים הוביל לשיפור מובהק סטטיסטית בערך הממוצע באינדקס המצוקה הנשימתית (RDI), שעמד על ערך של 34.1 לפני הניתוח ועל ערך של 12.2 אחריו (p < 0.0001).

לאחר הניתוח התקלב ערך נמוך מ-5 ב-RDI ב-7 מהילדים (35%), דבר המעיד על העדר OSA, ואילו ב-13 מהילדים (65%) התקבל לאחר הניתוח ערך RDI גבוה מ-5, המעיד על המצאות OSA.

ד”ר Mitchell מציין כי בחלק מהילדים הופיע שיפור בדפוס השינה, אך לא התקבל דפוס תקין. הוא מוסיף כי מומלץ על ביצוע בדיקות שינה בכל הילדים מתחת לגיל 3 לאחר ביצוע הניתוח.

הוא מסכם כי ביותר מ-25% מהילדים התפתחו לאחר הניתוח סיבוכים, דבר המדגיש את הצורך בהשגחה רפואית לאורך הלילה שלאחר הניתוח.

לידיעה במדסקייפ

Otolaryngol Head Neck Surg 2005;132:681-684.

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה