מתן משולב של bimatoprost ושל latanoprost מעלה את הלחץ התוך-עיני בחולי גלאוקומה (Br J Ophthalmol)

חוקרים ברזילאיים מוצאים כי מתן טיפול משולב באמצעות latanoprost (הוא Xalatan של Pfizer) יחד עם bimatoprost (הוא Lumigan של Allergan) גורם לעליה בלחץ התוך עיני (IOP) בחולים הסובלים מגלאוקומה ראשונית מסוג open angle ולכן אין להמליץ על נטילת טיפול זה.

החוקרים מציינים כי בשימוש בנפרד מפחיתה כל אחת משתי התרופות את ערך ה-IOP. החוקרים הניחו כי מתן טיפול משולב עשוי לשפר את הירידה. במחקר השתתפו 18 חולים הסובלים מגלאוקומה (36 עיניים) שטופלו באמצעות latanoprost בלבד במהלך 4 שבועות.

לטיפול באמצעות latanoprost הוסף שימוש ב-bimatoprost באחת העיניים, ואילו בעין השניה, ששימשה כביקורת, נמשך מתן טיפול באמצעות latanoprost בלבד. כעבור 4 שבועות, הופסק מתן הטיפול המשולב והחל מתן latanoprost בלבד בעין שטופלו בטיפול המשולב ומתן טיפול באמצעות bimatoprost בלבד בעין הביקורת במהלך 4 שבועות נוספים.

ערך ה-IOP הממוצע בעיניים ששימשו כביקורת לא השתנה, אך הופיעה עליה מובהקת סטטיסטית בערך של 1.8 מ”מ כספית בממוצע בעינים שטופלו בו-זמנית באמצעות latanoprost ו-bimatoprost. ערך ה-IOP חזר לעצמו לאחר הפסקת מתן הטיפול המשולב.

החוקר הראשי, ד”ר Melo, מסכם כי מתן משולב של שתי התרופות מעלה את ערך ה-IOP ולכן אין לשקול אותו כאפשרות טיפולית בחולי גלאוקומה.

לידיעה במדסקייפ

Br J Ophthalmol 2005;89:547-549.

לדפי התרופות באתר e-med:

latanoprost , bimatoprost

<!–


–>

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה