משפחה

מידרסים מותאמים אישית מפחיתים את הכאב בילדים עם דלקת מפרקים של צעירים (J Rheumatol)

לפי מחקר חדש עולה, כי שימוש במידרסים מותאמים אישית, קשיחים למחצה וסופגי זעזועים, מפחית את הכאב ומגביר את מהירות ההליכה ואת היכולות התפקודיות, בילדים עם דלקת מפרקים אידיופטית של צעירים (JIA).

במחקר השתתפו 40 ילדים עם JIA שמערב את כפות הרגליים והקרסולים. הילדים הוקצו באופן אקראי לשימוש במידרסים מואמים אישית (15 ילדים), במידרסים שאינם מותאמים אישית (12 ילדים) או בנעליים אתלטיות תומכות עם תמיכה לקשת כף הרגל ועם סוליות סופגות זעזועים.

אחרי 3 חודשי מעקב נמצא, כי בהשוואה לשתי הקבוצות האחרות, לילדים עם המידרסים המותאמים אישית היה יתרון מובהק בכאב הכללי, במהירות ההליכה, במיגבלות בפעילות, בכאב בכף הרגל וברמת המוגבלות. גם הילדים וגם הוריהם דיווחו על שיפור באיכות החיים הקשורה בבריאות. לא נמצא שיפור במדדים בשתי הקבוצות האחרות, מלבד הפחתה בכאב בקבוצת הילדים עם הנעליים האתלטיות.

החוקרים מציינים, כי לא נראה כל שיפור במידת הרגישות או הנפיחות של המפרקים, כתוצאה מהשימוש במידרסים. לדבריהם, השימוש במידרסים לא השפיע על הדלקת במפרקים, אלא רק על התסמינים הקליניים.

החוקרים הסיקו, כי שימוש במידרסים מותאמים אישית, צריך להיות חלק מהטיפול השיגרתי בילדים עם JIA המערב את כפות הרגליים או הקרסולים.

J Rheumatol 2005;32:943-950.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה