משפחה

סקירה קריטית של תרופות אורליות לכאב סכרתי נוירופתי- תוצאות קליניות המבוססות על נתוני יעילות ובטיחות ממחקרים (Diabetes Metab Res Rev)

מטרת הסקירה הנוכחית היא להעריך יעילות ובטיחות מספר טיפולים פומיים לכאב סכרתי נוירופתי. בסקירת הספרות נמצאו מחקרי פלצבו מבוקרים ומחקרי השוואה עם מספר תרופות פומיות לכאב נוירופתי סכרתי. המחקרים נותחו בהתייחס ליעילות וסבילות. יעילות הוערכה כאחוז שיפור בעוצמת הכאב בין תחילת המחקר לסופו. סבילות הוערכה על ידי הפסקות טיפול בגלל תופעות לוואי ועל ידי היארעות תופעות שליליות הקשורות לתרופה. המחקרים שנבדקו כללו אוכלוסיות שונות וברובם כללו מספר חולים קטן. מגוון המינונים והטטירציות הרחב, תקופות wash-out ואמצעים נוספים לצורך השוואה בין מחקרים שונים. Gabapentin, lamotrigine, tramadol, oxycodone, mexiletine, ו-acetyl-L-carnitine היו הטיפולים היחידים שנבדקו מעל 100 מטופלים.

החוקרים הסיקו כי הסטנדרטיזציה במחקר וההשוואה בין הטיפולים הכרחיים. יש לפתח שאלונים תקפים להערכת יעילות ובטיחות. בהתבסס על מחקרים שנסרקו, gabapentin הראה יעילות גבוהה, פרופיל בטיחות טוב ללא אינטראקציות עם תרופות אחרות ולכן עשוי להיות האפשרות הראשונה לטיפול בכאב נוירופתי סכרתי, במיוחד בקשישים. עם זאת, חסרים מחקרי ראש לראש של טיפולים נוכחיים ולכן יש לערוך מחקרים אקראיים בכדי לענות על שאלה זו.

Diabetes Metab Res Rev. 2005 May-Jun;21(3):231-40

לקישור לתרופה נויריטין ב-e-med

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה