משפחה

הנחיות למניעת פקקת ורידים במהלך נסיעות ארוכות וטיסות (מידע לנוסעים המפורסם בבריטניה)

איגוד בריטי מפרסם הנחיות כיצד למנוע התפתחות פקקת ורידים בקרב אנשים הנוסעים בנסיעות ובטיסות ממושכות. בפרסום מופיעים ממצאי מחקר שנערך בצפון אמריקה המעידים כי הסיכון להופעה קטלנית של קריש דם לאחר טיסה טרנס-אטלנטית הינו נמוך מ-1 למליון. ממצאי מחקרים אחרים מעידים כי סיכון זה מוגבר בהימצא גורמי סיכון נוספים , כמו ניתוח שבוצע באדם במהלך השבועות שקודמים לנסיעה. עוד נכתב כי הסיכון קשור למשך הנסיעה, וכי הסיכון נמוך ביותר כשמדובר בנסיעה של פחות מ-6 שעות. 

הפרסום מחלק את הסיכון לקטגוריות משלוש רמות וממליץ על נקיטת אמצעי זהירות במהלך נסיעות האורכות יותר מ-6 שעות:

סיכון נמוך להופעת קריש דם נמצא באנשים ללא היסטוריה של פקקת ורידים עמוקים (DVT) או של תסחיף ריאתי (PE), באנשים שלא עברו ניתוח במהלך 4 השבועות שקדמו לנסיעה ובאנשים שלא קיימים בהם גורמי סיכון נוספים. במקרים אלה מומלץ להימנע מצריכה מוגזמת של אלכוהול או של כדורי שינה ולבצע תרגילי כיפוף של הקרסוליים על מנת לגרום לכיווצים של השרירים.

אנשים בעלי היסטוריה של DVT או PE ואנשים שעברו ניתוח שארך יותר מ-30 דקות תחת הרדמה מלאה במהלך התקופה שבין חודשיים לפני הנסיעה ועד ל-4 שבועות לפני הנסיעה מצויים בדרגת סיכון שהוגדרה כבינונית. גם להם מומלץ להמנע מצריכה יתרה של אלכוהול ושל כדורי שינה ולבצע תרגילי כיפןף של הקרסוליים. בנוסף מומלץ על שימוש בגרבי קומפרסיה המיועדים לשימוש במקרים אלה.

בסיכון גבוה הוגדרו מקרים של אנשים שעברו ניתוח שארך יותר מ-30 דקות תחת הרדמה מלאה במהלך 4 השבועות שקדמו למועד הנסיעה. במקרים אלה מומלץ לנקוט באמצעי זהירות ואף לשקול מתן זריקת הפרין בעל משקל מולקולרי נמוך לפני היציאה לדרך.

מצוין כי בחולים בעלי היסטוריה של DVT או PE או באנשים שמצויים בהם גורמי סיכון רציניים אחרים להישנות של פקקת, כגון חולי סרטן, ניתן להשתמש ב-LMWH שינתן על-פי שיקול דעתו של הרופא המטפל בהם.

כמו כן מוסבר כי חולים הסובלים מ-DVT אן מ-PE בהווה ומקבלים טיפול נוגד-קרישה מצויים בסיכון נמוך להופעת קרישים נוספים. עם זאת, עליהם להיוועץ ברופא במידה והם טסים במהלך שבועיים לאחר התרחשות אפיזודה חדשה של DVT או של PE.

באנשים מגובסים יש לשקול מעבר ל-split cast בכדי להפחית את הסיכון לבעיות הנובעות מהשפעת הקומפרסיה. עוד מודגש כי לא נמצאו עדויות התומכות בשימוש באספירין באף אחד מהמקרים.

לפרסום המקורי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה