משפחה

צריכה של ביקרבונט לפני הפעילות משפרת את הביצועים במבחן ספרינט קטוע ממושך (Med Science Sports Exerc)

לפי מחקר חדש עולה, כי צריכה של ביקרבונט (NaHCO3) לפני הפעילות, משפרת את הביצועים במבחן ספרינט קטוע (IST) ממושך. לפי החוקרים, מחקרים קודמים הראו כי אלקלוזיס מטבולי יזום, המושג דרך צריכה של ביקרבונט, יכול לשפר את יכולת הספרינטים החוזרים לטווח קצר.

במחקר האקראי, כפול הסמיות ומבוקר הפלצבו, השתתפו 7 אתלטיות של ספורט קבוצתי, בגיל ממוצע של 19 שנים. הנבדקות קיבלו 2 מנות של 0.2 גרקג ביקרבונט או 0.138 גרקג NaCl (פלצבו), 90 ו- 20 דקות לפני ביצוע של מבחן IST על אופניים. החוקרים בדקו דגימות של דם קפילרי מהנבדקות לפני מתן החומר, ולפני, בזמן ואחרי ה- IST. החוקרים גם מדדו את ה- VO2peak בזמן ה- IST.

נמצא כי ריכוז הביקרבונט הממוצע בתחילה עמד על 22.6 ממולל, ו- 90 דקות אחרי מתן החומר עמד על 21.4 ממולל בקבוצת הפלצבו, ועל 28.9 ממולל בקבוצת הטיפול. רמת הביקרבונט בקבוצת הטיפול נשארה גבוהה לכל אורך ה- IST, בהשוואה לקבוצת הפלצבו ולרמה לפני מתן החומר. אחרי לקיחת הביקרבונט, נראה שיפור בעבודה הכוללת במחצית השנייה, אך לא בראשונה, של ה- IST.

החוקרים הסיקו כי צריכה של ביקרבונט, יכולה לשפר את הביצועים ב- IST ויכולה להוות תוספת יעילה לאתלטים המשתתפים בספורט קבוצתי. החוקרים מסבירים, כי צריכה של ביקרבונט לפני הפעילות, מעלה את ריכוז הביקרבונט החוץ-תאי ובכך משפרת את הביצועים ב- IST.

Med Science Sports Exerc.2005;37:759-767

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה