רוב החולים עם שבץ חריף אינם מקבלים את הטיפול המומלץ (Stroke)

לפי מחקר חדש שנעשה בארה”ב עולה, כי רק מיעוט מהחולים עם שבץ מוח חריף, מטופל לפי ההנחיות המקבלות. לפי החוקרים, הפער בין ההנחיות לבין הטיפול בחולים עם שבץ, אינו מוגבל רק ל- tPA.

החוקרים אספו נתונים לגבי 6,867 חולים, שהגיעו לבית החולים עם תסמינים של שבץ. האבחנה הסופית שניתנה לחולים היתה של שבץ איסכמי (52.1%-69.5%), שבץ מדמם (10.3%-17.7%) ו- TIA (16.6%-23.4%).

החוקרים מדווחים כי ללא קשר למיקום הגיאוגרפי, פחות מ- 10% מהחולים הגיעו לבית החולים בשעה הראשונה להופעת התסמינים, ופחות מ- 25% הגיעו ב- 3 שעות הראשונות. רק 177 מתוך 4,280 החולים המתאימים קיבלו טיפול ב- tPA, ורק 10.8% עד 19.6% מהחולים, קיבלו את הטיפול בשעה הראשונה להגעתם לבית החולים.

לפי החוקרים, רוב החולים שסבלו משבץ איסכמי שוחררו לביתם עם טיפול נוגד קרישה, אך שיעור הטיפול בנוגדי קרישה בחולים עם פרפור פרוזדורים, נע בין 64.1% ל- 91%. זמן התחלת השבץ לא תועד ברוב המיקרים.

החוקרים מסיקים, כי בנוסף לצורך בהפחתה של הזמן שלוקח לאדם שחשוד כלוקה בשבץ להגיע לבית החולים, ישנו צורך בתוכניות שייתמקדו בהפחתה של העיכובים באבחנה ובטיפול בחולים, אחרי הגעתם לבית החולים.

הערת המערכת:

ניתן להאזין ולצפות בהרצאתו של ד”ר טנה, אשר הציג בכנס האיגוד הנוירולוגי האחרון  את עיקרי נתוני סקר השבץ הלאומי הראשון בישראל, ולהשוות בין המצב בישראל למתואר במחקר זה.

Stroke 2005;36.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה