אקסנטיד משפרת את השליטה הגליקמית בחולי סכרת (Diabetes Care)

לפי מחקר חדש עולה, כי הוספה של אקסנטיד (Exenatide) משפרת את השליטה הגליקמית, בחולים עם סכרת מסוג 2, המטופלים בשילוב של מטפורמין (Glucophage) וסולפונילאוריאה (Glibetic). אקסנטיד, תרופה שאושרה לאחרונה לשיווק, היא תרופה ראשונה ממשפחת ה- incretin mimetic שהראתה שיפור בשליטה הגליקמית, בחולים שמתקשים להגיע לשליטה ע”י התרופות הרגילות.

במחקר כפול הסמיות מבוקר הפלצבו, השתתפו 733 חולים עם סכרת מסוג 2. החולים הוקצו באופן אקראי לקבלה של 5 או 10 מיקרוגרם אקסנטיד או פלצבו, פעמיים ביום. כל החולים המשיכו את הטיפול הקודם שלהם עם מטפורמין וקיבלו טיפול במינון המקסימלי או המינימלי של סולפונילאוריאה.

נמצא כי לאחר 30 שבועות, ההפחתה לאחר תיקון לפלצבו ב- HbA1c, היתה 1% בקבוצה שקיבלה 10 מיקרוגרם אקסנטיד ו- 0.8% בקבוצה שקיבלה 5 מיקרוגרם אקסנטיד. בנוסף, שתי קבוצות הטיפול באקסנטיד הראו ירידה במשקל.

תופעת הלוואי הנפוצה ביותר בעקבות הטיפול באקסנטיד היתה בחילה קלה עד בינונית. שכיחות האירועים הקלים עד בינוניים של היפוגליקמיה עמדה על 28% בקבוצה של 10 מיקרוגרם אקסנטיד, 19% בקבוצה של 5 מיקרוגרם אקסנטיד ו- 13% בקבוצת הפלצבו. הקבוצה שטופלה במינון המינימלי של סולפונילאוריאה, סבלה פחות מאירועי היפוגליקמיה.

לפי החוקרים, אקסנטיד גורמת לשיחזור של השלב הראשון של הפרשת האינסולין ובכך משפרת את הטיפול בסכרת מסוג 2, מחלה קשה לאיזון שעולה בשכיחותה.

Diabetes Care 2005;28:1083-1091.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה