משפחה

לחץ ומצב רוח חוזים סימפטומי דלקת מפרקים פוליארטיקולרית בילדים (Arthritis Rheum)

לחץ ומצב רוח חוזים סימפטומים יומיים בילדים עם דלקת מפרקים פוליארטיקולרית, על פי תוצאות מחקר חדש. חוקרים מציעים כי התערבויות לא פרמקולוגיות, כמו טיפול בלחץ וטיפול קוגנטיבי התנהגותי, עשויים להועיל.

ד”ר לאורה שכאונברג מאונ’ דיוק בצפון קרולינה ושותפיה העריכו 51 ילדים עם דלקת מפרקים פוליארטיקולרית לגבי לחץ, מצב רוח, סימפטומי מחלה וירידה בפעילות. הילדים מילאו יומן יומי למשך יותר מחודשיים. הצוות השתמש בשאלונים, הערכת רופא כללית, ספירת מפרקים ובדיקות מעבדה להערכת מצב תיפקודי ופעילות מחלה בתחילת המחקר ובמעקב.

הנבדקים היו בגיל ממוצע של 12.4 שנים, הרוב נשים, ומשך מחלה ממוצע היה בערך 4 שנים. 44 ילדים לקחו תרופה אנטי דלקתית לא סטרואידית. בממצאים הוצגו בגיליון אפריל של Arthritis and Rheumatism.

כאב, נוקשות ועייפות דווחו ביותר מ-70% מהימים. היתה שונות משמעותית ברמת הסימפטומים. לאחר התאמה לגורמים שונים, ראו החוקרים קשר משמעותי בין לחץ, מצב רוח וסימפטומי מחלה.

החוקרים מדווחים כי תנודות יומיות במב הרוח ובלחץ חזו עלייה בכאב, נוקשות ועייפות. נמצא קשר משמעותי בין עלייה בלחץ יומי, מצב רוח וסימפטומי מחלה וירידה בהשתתפות בפעילויות חברתיות על בסיס יומיומי. רק מצב רוח ונוקשות צפו ירידה בהגעה לבית הספר.

על המטפלים לשקול טיפול אגרסיבי בכאב, נוקשות ועייפות. דבר זה לא בהכרח דורש שינוי או הגברה של טיפול אימונוסופרסיבי, אך יותר טיפול יעיל עם טיפול קוגנטיבי התנהגותי, רגיעה וטיפול בלחץ.

Arthritis Rheum 2005;52:1196-1204

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה