מערכת טלמטרית ניידת לבדיקת לב מגלה הפרעות קצב (Am J Cardiol)

לפי מחקר חדש עולה, כי מערכת טלמטרית ניידת לבדיקת לב (MCOT), מערכת המנטרת קצב לב באופן רציף, מזהה הפרעות קצב אוטומטית ומשדרת קצבים לא תקינים באופן מיידי, תיפקדה היטב בקרב 100 החולים הראשונים שנוטרו בעזרתה.

לפי החוקרים, MCOT היא המערכת היחידה שיכולה לזהות הפרעות קצב מסכנות חיים בחולים שאינם בבית חולים, והיא מאפשרת לתת להם את הטיפול המתאים. המערכות שקיימות כיום מאפשרות ניטור לתקופה מוגבלת בלבד או שהן צריכות הפעלה של החולה בזמן שהוא חש בתסמינים.

מערכת ה- MCOT מכילה 3 אלקטרודות עם חיבורי חזה שמקושרות לחיישן קטן בגודל ובמשקל של ביפר, ואינה מצריכה הפעלה של החולה. כל התשדורות מנותחות בזמן אמת במרכז בקרה.

ההתוויות העיקריות לשימוש ב- MCOT ב- 100 החולים הראשונים, היו דפיקות לב, סחרחורות, איבוד הכרה, טכיקרדיה חדרית ובכדי להעריך טיפול תרופתי.

החוקרים מדווחים כי הושגו הקלטות של אק”ג באיכות טובה מכל החולים, שהביאו לשינוי בטיפול של 34 מתוכם. ב- 16 מתוך 30 חולים שנוטרו קודם לכן בעזרת הולטר או מתעד אירועים, MCOT גילה הפרעות קצב שלא ניתגלו בבדיקות הקודמות, כולל חולה אחד עם טכיקרדיה חדרית ממושכת שנזקק להשתלה של דה-פיברילטור. ב- 51 מהחולים נתגלתה הפרעת קצב משמעותית קלינית, כאשר ב- 25 מתוכם לא היו תסמינים בזמן הפרעת הקצב.

לפי החוקרים, MCOT יעיל במיוחד בגילוי של פרפור פרוזדורים, שלעיתים קרובות אינו מלווה בתסמינים, אך עלול להצריך טיפול. במחקר זה גילה ה- MCOT 13 מתוך 17 חולים עם פרפוררפרוף פרוזדורים ללא תסמינים נלווים.

Am J Cardiol 2005;95:878-881.

 

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

לתקציר המאמר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה