משפחה

יש לשקול ביצוע בדיקות לגילוי סרטן ריאות באנשים המצויים בסיכון גבוה

על-פי הצהרת עמדה שנתקבלה בועידת ה-Como International, על אנשים המצויים בסיכון גבוה לחלות בסרטן ריאות לעבור בדיקות לגילוי המחלה, אפילו אם הם לא נרשמו להשתתפות במחקרי סריקה.

בועידת Varese שהתקיימה בשנת 1998, שקדמה לועידת Como שנערכה בנובמבר 2003, לא הצליחו המשתתפים להגיע להסכמה בנוגע להמלצה על ביצוע סריקות לגילוי סרטן ריאות מחוץ להקשר המחקרי.

קבוצת חוקרים, ברשותו של ד”ר Strauss, מדווחים לאחרונה על החלטות הועידה שטרם פורסמו.

בדיווח מצוין כי כעת מבוצעים כמה מחקרים אודות בדיקות הסריקה לגילוי סרטן ריאות בחלקים שונים של העולם. בהצהרת העמדה נקבע כי כאשר הדבר אפשרי, יש לעודד אנשים המצוים בסיכון גבוה להשתתף במחקרים אלו.

ההצהרה מסכמת כי חשוב שהמחקרים הללו יושלמו בזמן, משום שהם מספקים את העדות המקיפה ביותר בנוגע ליתרונות ולחסרונות של ביצוע בדיקות הסריקה לגילוי סרטן ריאות.

הכותבים מסבירים כי הטכניקות האיבחוניות השתפרו וכי קבלת התוצאה המיטבית במקרה של סרטן ריאות תלויה באיבחון ובמתן טיפול בשלב מוקדם של המחלה. לכן, הם ממשיכים, חשוב לספק לאנשים המצויים בסיכון גבוה לחלות בסרטן ריאות מידע בנוגע לסיכון בו הם מצויים וליידע אותם אודות הפרטים הידועים והפרטים שאינם ידועים אודות היתרונות, המגבלות והנזקים הקשורים לביצוע הבדיקה לגילוי מוקדם של סרטן ריאות.

הממליצים מסיקים כי לאחר דיון במידע המצוי בידינו כיום, כדאי לאנשים המצויים בסיכון לעבור את הבדיקות לגילוי סרטן ריאות.

החוקרים מסכמים כי כל בדיקה לגילוי סרטן צריכה להתבצע במערך בעל ניסיון בפירוש תוצאות ההדמיה לגילוי של גידולי ריאה קטנים, וכי יש לדאוג לזמינותם של צוותי טיפול שיעבדו בתיאום בכדי לתת הערכה נוספת ולבצע את המעקב בחולים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה