88% מהמטופלים ברמב”ם מרוצים או מרוצים מאוד (הארץ)

ע”פ סקר שביעות הרצון השמיני שמקיים מרכז רפואי רמב”ם, המתפרסם ב”הארץ”, יש שונות גבוהה בין שביעות הרצון של המטופלים (כ-2000 השתתפו בסקר בשנת 2004) במחלקות השונות. בעוד שמחלקות כמו יחידת הדיאליזה בקרית ביאליק,  ניתוחי לב חזה, טיפול נמרץ לב, המטולוגיה מוח עצם, פגים, טיפול נמרץ ילדים, חדר ניתוח אמבולטורי נהנות מציון כולל גבוה מהממוצע (4.66-4.8 לעומת ממוצע של 4.42 בכל בית החולים), המחלקות הפנימיות ג’ ד’ ה’ , כירורגית א’, נוירוכירורגית ואורתופדיה א’ נמצאות בחלק התחתון של הטבלה (עם טווח ציונים של בין 3.81-4.1).

נראה ששביעות הרצון נקבעת בעיקר על פי איכות הניהול והתפקוד של מנהלי המחלקות, שכן ניתן היה לראות הבדלים משמעותיים בשביעות הרצון בין מחלקות המבצעות פעילות דומה מאוד (כמו למשל אורתופדיה א’ מול ב’). המימצא המדאיג, אם כי ודאי לא מפתיע,  הוא שביעות הרצון הנמוכה יחסית במחלקות הפנימיות. נראה גם שרמת שביעות הרצון במחלקות אלה ב-2004 אף נמוכה יותר מזו שהייתה ב-2003.

עם זאת יש לציין שבסה”כ 88% ממשתתפי הסקר שהם מרוצים או מרוצים מאוד מהטיפול בבית החולים, ו-94% אף העידו על עצמם שיעדיפו להתאשפז בו שוב במקרה הצורך.

רמב”ם הוא המרכז הרפואי היחידי שמפרסם את תוצאות הסקר. בבתי חולים אחרים, כך לפחות לפי הכתבה בהארץ, נשמרים נתוני סקרים דומים בסודיות. תוצאות הסקר ברמב”ם תורמות לתחרותיות ולשאיפה להצטיינות בין המחלקות אשר אף מתוגמלות על פי תוצאות הסקר.

לכתבה המלאה בהארץ

הערת המערכת: אין זה מפתיע כמובן שהפנימיות נמצאות בתחתית הטבלה: הצפיפות, סוג ואופי הטיפול השגרתי חסר הדרמטיות וההירואיות של התערבות כירורגית מצילת חיים וכד’ ודאי משפיעים על רמת שביעות הרצון. אך מאידך, הסוקרים מציינים שהגורם המשפיע ביותר על שביעות הרצון הוא יחס הרופאים. לכן לא צריך לקבל את המיקום הנמוך של הפנימיות כ”גזירה משמיים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה