משפחה

ריטוקסימב מביא לשיפור בחולים שלא הגיבו לטיפולים בנוגדי TNF בעבר

לפי מחקר חדש עולה, כי ריטוקסימב (mabthera) השיג את המטרה הראשונית שהחוקרים בדקו שיעור גדול יותר של חולי ראומטואיד ארטריטיס (RA) המטופלים בריטוקסימב הגיעו לניקוד 20 במדד ACR בשבוע 24 לטיפול, לעומת חולים שקיבלו פלצבו.

ניקוד של 20 במדד ACR, מבטא שיפור של 20% במספר הפרקים הנפוחים והכואבים, ושיפור של 20% ב- 3 מתוך 5 אמצעים להערכת פעילות המחלה.

המחקר כלל חולים עם RA פעילה, שלא הגיבו בצורה מספקת לטיפולים קודמים בתרופות נוגדות TNF. החולים שקיבלו מחזור טיפול בודד ב- 2 עירויים של ריטוקסימב, יחד עם מנה של מטוטרקסט (MTX), הראו שיפור גדול יותר (שהיה מובהק סטטיסטית) בתסמינים, בהשוואה לחולים שקיבלו פלצבו ו- MTX. בעתיד יפורסמו נתונים מלאים יותר לגבי המחקר.

החוקרים מדווחים, כי תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בחולים שטופלו ברטוקסימב, היו כאבי ראש, זיהומים בדרכי אויר עליונות ודלקת של האף והלוע. שיעור תופעות הלוואי החמורות היה שווה בשתי זרועות הטיפול.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מספקים עדות ליעילות של הטיפול בריטוקסימב, בחולי RA קשים לטיפול. המחקר מספק עדות נוספת לכך, שפעילות כנגד תאי B מהווה גישה טיפולית חדשה ויעילה בחולים הסובלים מ- RA.

 

לתקציר הידיעה

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה