משפחה

גיל התורם אינו קשור לתמותה מאוחרת במושתלי כבד עם HCV צירוטי (Liver Transpl)

מחקר חדש מראהי כי בחולים אשר עוברים השתלת כבד בשל צירוזיס הנגרם מנגיף כבד C, גיל התורם קשור באופן הפוך לשרידות לאחר 3 חודשים, אך אין לו השפעה על שרידות לטווח ארוך. מידע נוסף מהמחקר מצביע כי azathioprine קשורה לעלייה בשרידות לטווח ארוך.

כל החולים המודבקים ב-HCV אשר עוברים השתלת כבד חווים זיהום חוזר, אך חומרת חזרת HCV משתנה. בשנים האחרונות, נראה כי שרידות וחזרת HCV מחמירים בקרב מושתלי כבד, מסבירים החוקרים בגיליון אפריל של Liver Transplantation.

למרות ששיערו כי יש חשיבות לגיל התורם, לא ברור אם יש לגיל השפעה על תמותה מוקדמת או מאוחרת. לצורך המחקר, ערכו ד”ר בורוס ושותפיו מלונדון אנליזה מ-193 חולי HCV צירוטי אשר עברו השתלת כבד. תקופת המעקב הממוצעת נמשכה 38 חודשים.

כפי שצויין, לגיל התורם לא היתה השפעה על השרידות לאחר 3 חודשים. נוכחות קרצינומה הפטוצלולרית לפני ההשתלה וכן חוסר שימוש ב-azathioprine היו קשורים לירידה בשרידות לטווח ארוך.

כמו כן, לגיל התורם לא היתה כל השפעה על פיברוזיס חמור. שנת ההשתלה לא השפיעה על התוצאות, כשהתפרצות הפטיטיס העלתה את הסיכון וסטרואידים הורידו אותו.

גיל התורם ככל הנראה אינו הגורם החשוב ביותר הקובע את חומרת חזרת HCV לאחר השתלת כבד. התוצאות מציעות כי יש לבדוק את השפעת הדיכוי החיסוני באופן מדוייק יותר. וכמובן, יש להמשיך לערוך מחקרים בנושא.

Liver Transpl 2005;11:386-395

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה