משפחה

סטנטים מסוג SES מפחיתים היפרפלזיה של האינטימה בשתלי AV במודל חזיר (Circulation)

החשיפה של שתלי AV מסוג ePTFE (expanded polytetrafluoroethylene) נמצאת בסכנה בגלל היפרפלזיה של האינטימה (IH) בחיבורים הורידיים ובמוצא הורידי. מחקר חדש בא לבדוק את היעילות של סטנטים מפרישי סירולימוס (SES) במניעה של IH בשתלים, במודל של חזירים.

החוקרים השתילו שתלי ePTFE AV בין עורק הקרוטיד לעורק הג’וגולרי בשני צידי הצוואר, ב- 25 חזירים. החוקרים שמו סטנטים (14 SES ו- 11 סטנטים רגילים) באנסטמוזה ורידית של שתל אחד מתוך שניים בכל חזיר. אחרי הוצאה מהמחקר של חזירים בהם הפרוצדורה נכשלה, נשארו 16 חזירים (9 עם SES ו- 7 עם סטנטים רגילים). אחרי 28 ימים נמדדו הזרימות דרך השתלים ובוצעה אנגיוגרפיה כמותית. אחרי הערכת הזרימה החזירים הומתו והשתלים נלקחו לניתוח היסטולוגי.

נמצא כי קוטר כלי הדם המינימלי בשתלים עם SES היה גדול באופן משמעותי, יחסית לשתלים ללא סטנט. בעורקים עם ה- SES נצפתה גם זרימה טובה יותר יחסית לשתלים ללא הסטנט. כמו כן נמצא, כי ה- IH באנסטמוזות הורידיות היתה פחותה ב- 77% בשתלים עם SES לעומת שתלים ללא סטנט. בשתלים בהם הושם סטנט רגיל, ה- IH גדלה באופן משמעותי.

החוקרים הסיקו, כי SES במוצא הורידי של שתלי AV, מפחית באופן משמעותי את ה- IH, מעלה את קוטר כלי הדם ומשפר את זרימת הדם בשתל, יחסית לשתלים ללא סטנט. ממצאים אלו מרמזים, כי ל- SES יש את הפוטנציאל לשפר את חשיפת שתלי ה- AV בחולי המודיאליזה.

Circulation. 2005;111:1537-1542

לידיעה המלאה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה