משפחה

הופעת דם בשתן עלולה להיות שכיחה בזיהומי אדנו-וירוס בילדים (Arch Dis Child)

תוצאות מחקר שפורסמו לאחרונה מעידות כי אפילו בקרב ילדים בעלי מערכת חיסונית תקינה, זיהומי אדנו-וירוס במערכת הנשימה מלווים לעיתים קרובות למדי בהופעת דם בשתן (hematuria).

החוקרים מסבירים כי בעבר דווח שזיהומי אדנו-וירוס גורמים לדלקת אקוטית בשלפוחית השתן המלווה בדימום, אולם הופעת דם בשתן נחשבה לממצא רפואי נדיר בילדים בעלי מערכת חיזונית תקינה.  

החוקרים התבססו על ניתוח רטרוספקטיבי של רשומות בית חולים הנוגעות לילדים שאובחנו עם זיהומי אדנו-וירוס לאחר שהגיעו ליחידה לטיפול חירום.

דגימות שתן נלקחו מ-43 נבדקים, ב-8 מהם (18.6%) זוהה דם בשתן. באף אחד מהילדים לא הופיעו סימפטומים בדרכי השתן, והופעת הדם בשתן לא נמצאה קשורה למופע הקליני.

הימצאות הדם בשתן היתה מיקרוסקופית (עד 100 מיליון תאי דם אדומים לליטר) בשישה מהילדים, ומקרוסקופית (מעל 100 מיליון תאים לליטר) בשניים מהילדים. חלבון ו-casts, המעידים על מעורבות של דרכי השתן העליונות, נמצאו בשתן שנאסף משני הילדים שבהם הופיע דם בכמות מקרוסקופית בשתן.

החוקרים מסכמים כי זיהומי אדנו-וירוס המלווים בהופעת דם מיקרוסקופי בשתן הינם שכיחים, אך לרוב ניתנים לריפוי. אולם, כאשר מופיע דם בכמות מקרוסקופית או שמופיע חלבון בשתן, יתכן שמדובר בדלקת של פקעית הכליה (glomerulonephritis) המהווה גורם או תוצאה של התופעה.



Arch Dis Child 2005;90:305-306.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה