הזרקת קו-פולימר יעילה לטיפול ב-GERD

ממחקר חדש עולה שהזרקת קו-פולימר הנקרא Enteryx, אשר מגביר את התכווצות הסוגר הוושטי התחתון, מהווה טיפול יעיל ברפלוקס קיבתי-וושטי (GERD) ועשויה להפחית את התלות של החולים בתכשירים מסוג proton pump inhibitors (PPIs).

Enteryx  הוא נוזל המוזרק באמצעות אנדוסקופ לוושט הדיסטלי ובמהירות מקבל מרקם ספוגי, החומר נעטף בקפסולה פיברוטית שאחראית כנראה לעלייה בטונוס של הסוגר התחתון.

במחקר הנוכחי השתתפו 64 חולים שסבלו מסימפטומים של GERD אשר נשלטו היטב ע”י PPIs אך חזרו במהרה לאחר הפסקת הטיפול. כל החולים עברו אנדוסקופיה אך רק לחלקם הוזרק ה-Enteryx. לאחר 3חודשים הוצע הטיפול ב- Enteryx לכל החולים שלא היו מרוצים מהטיפול שקיבלו לפני כן.

81% מהחולים שקיבלו Enteryx הפחיתו בצריכת ה-PPI שלהם ב-50% או יותר לעומת 53% בלבד מהחולים שלא קיבלו Enteryx (מובהק).  שיעור החולים שהפסיק לצרוך PPIs היה 68% בקבוצת ה-Enteryx לעומת 41% בקבוצת הביקורת. ההבדל בשיפור בתסמיני המחלה היה אפילו יותר גדול כשבקבוצת ה-Enteryx חל שיפור של 50% או יותר ב-67% מהחולים לעומת 22% בלבד בקבוצת הביקורת (מובהק).

עוד ציינו החוקרים שהסיכוי של חולים מקבוצת הביקורת לבקש את הטיפול ב-Enteryx לאחר 3 חודשים היה גבוה יותר מאשר בחולים שקיבלו מלכתחילה את הטיפול ב-Enteryx.

בחודשי המחקר הראשונים שיעור תופעות הלוואי שכללו דיספאגיה וכאבים רטרו-סטרנלים, אפיגסטרים ובחזה, היה גבוה יותר בקרב החולים שטופלו ב-Enteryx, אך ההבדל נמחק לאחר 6 חודשים.

מאמר מערכת שהתייחס למחקר ציין שלמרות התוצאות המעודדות יש לזכור שעדיין לא הוכח שהטיפול ב-Enteryx שווה או עדיף על הטיפול התרופתי ב-GERD. “מכיוון שהטיפול ב-PPIs יעיל ובטוח כל כך, אין סיבה שבחולים המגיבים לטיפול זה הוא יוחלף בטיפול אנדוסקופי” הוא הוסיף.

Gastroenterology 2005;128:532-540,781-782

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה