משפחה

עובדים בשרותי הבריאות חשופים לסיכון תעסוקתי לחלות באסטמה (Am J Ind Med)

מידע חדש שנאסף בארבע מערכות מעקב, המפקחות על התפתחות אסטמה במקומות עבודה, בארבע מדינות בארצות הברית מצביע על כך שנותני שרותי בריאות מצויים בסיכון תעסוקתי לחלות באסטמה. הגורם העיקרי לכך הוא חשיפה ללטקס ולחומרי חיטוי.

החוקרים מדווחים כי במהלך תקופה בת 5 שנים, היוו עובדי שרותי הבריאות 16% (305 מקרים) ממקרי התחלואה באסטמה הקשורים למקום העבודה (1,879 מקרים) שדווחו בארבע המדינות, אך רק 8% מכוח העבודה במדינות.

למרות ההבדלים במשתנים הדמוגרפיים והתעסוקתיים בין ארבע המדינות (קליפורניה, מסצ’וסטס, מישיגן וניו-ג’רסי), נמצא מתן שרותי בריאות במקום הראשון או השני מבחינת שכיחות מקרי הופעת האסטמה הקשורה במקום העבודה שדווחו בין השנים 1993-1997, ביחס העולה על ייצוגו של עיסוק זה בשוק העבודה.

ברוב נותני שרותי הבריאות (67%) הופיעה האסטמה לראשונה. החוקרת הראשית, Elise Pechter, מסבירה כי מדובר בעיקר באחיות או בנותני שרותי בריאות אחרים שמעולם לא סבלו מאסטמה, או שלא הופיעו בהם סימפטומים מזה למעלה משנתיים.

החשיפות השכיחות ביותר בקרב נותני שרותי הבריאות שחלו באסטמה בשל תעסוקתם היו חשיפה ללטקס וחשיפה לחומרי חיטוי העלולים לגרום לאסטמה, ולמגוון כימיקלים אחרים שעלולים לגרום להחמרה באסטמה, הכוללים חומרי ניקוי וחומרי שיפוץ, לעובשים ולאויר מאיכות ירודה.

החוקרת מדגישה כי ניתן למנוע את הופעת האסטמה על-בסיס תעסוקתי בקרב נותני שרותי בריאות באמצעות החלפת כפפות הלטקס המאובקות בכפפות שאינן עשויות מלטקס או בכפפות לא אלרגניות ללא אבקה ובאמצעות בחירה נכונה של חומרי החיטוי.

החוקרים מסכמים כי בשל גודלה של תעשיית מתן שרותי הבריאות וההערכה בנוגע להתרחבותה ישנה חשיבות רבה לממצאים אלה בניסיון להפחית את היקף מחלת האסטמה בקרב אוכלוסית ארצות-הברית ובהפחתת גורמי הסיכון למאות אלפי העובדים בתעשיית מתן שרותי הבריאות.


Am J Ind Med 2005;47:265-275.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה