משפחה

ניטרטים בשיחרור איטי עוזרים בטיפול ביתר לחץ דם סיסטולי (Hypertension)

לפי מחקר חדש עולה, כי טיפול באיזוסורביד מונוניטרט בשיחרור איטי (ISMN 60 SR ), יעיל לחולים הסובלים מיתר לחץ דם סיסטולי עמיד לטיפול. ממצאי המחקר מראים, כי החולים אינם מפתחים סבילות בטיפול ממושך. החוקרים ממליצים, כי התרופה תשמש כתוספת לטיפול ביתר לחץ דם, כאשר הטיפול השגרתי נכשל.

במחקר השתתפו 16 חולים מבוגרים הסובלים מיתר לחץ דם ומטופלים באיזוסורביד מונוניטרט בשיחרור איטי לתקופות של עד 9 שנים. החוקרים בדקו את ההשפעה שיש להפסקה של התרופה לעומת השפעת פלצבו.

נמצא כי אחרי עיכוב של 4 שעות במתן התרופה, לחץ הדם הסיסטולי הממוצע היה גבוה בצורה משמעותית לעומת לחץ הדם כאשר הטיפול ניתן במועד. ההבדל המירבי בין השפעת הפלצבו להשפעת התרופה האקטיבית, היה 16 מ”מ כספית.

ההבדל המתאים באינדקס האוגמנטציה היה מובהק 25%. נמצא גם הבדל מובהק ב- pulse pressure של 13 מ”מ כספית. בקבוצת בת של חולים לגביהם ניתן היה להשיג מידע על תחילת הטיפול, השינוי הממוצע באינדקס האוגמנטציה היה זהה לזה שהושג בתחילה.

לפי החוקרים, על אף ההיסטוריה הארוכה של שימוש בניטרטים לטיפול בתעוקת חזה ובאי ספיקת לב, ה- FDA ורשויות אחרות אינן מכירות בהם כטיפול ליתר לחץ דם. החוקרים ממליצים, כי יבוצעו מחקרים גדולים יותר בנושא, על מנת להביא לאישור של טיפול זה ליתר לחץ דם.

Hypertension 2005;45:380-384.

לידיעה המלאה במדסקייפ

לטקסט המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה