משפחה

היועצת המשפטית של משה”ב נגד כנס מנהלי מחלקות של שיבא ואיכילוב במסגרת אירוח במלון יוקרה (הארץ)

עו”ד היבנר הראל, היועצת המשפטית של משרד הבריאות מתחה ביקורת קשה כנגד כוונתם של הנהלות שיבא ואיכילוב לקיים יום עיון בנושא סוגיות בניהול רפואי, למנהלי המחלקות של בתי החולים במלון “מצפה הימים” שליד צפת. לטענתה, בזמן שבתי החולים פונים לממשלה ומתריעים בפני המחסור באמצעים ובמיטות אישפוז, אין לקיים אירוע כזה במלון יוקרה.

לכתבה ב”הארץ”

תגובת בתי החולים היא שמדובר בדרך מקובלת, שהעלות  לצורך קיום האירוע היא סבירה ושהמימון הוא “נקי” וללא אינטרסים (קרן תרומות שנועדה לשיפור הניהול בבתי החולים). עד כה לא אסר משרד הבריאות על בתי החולים לקיים את הכנס, אך מנכ”ל המשרד, הפרופ’ אבי ישראלי שהיה אמור להופיע בכינוס ביטל את השתתפותו. בשלב זה ממתינות הנהלות בתי החולים לחוות דעתו של מבקר משרד הבריאות שנדרש לסוגייה.

לתגובת הנהלות בתי החולים ב”הארץ”

הערת המערכת: לכאורה יש אולי טעם לפגם, ואפילו למראית עין,  לכך שבשעה שהמצב בבתי החולים בכלל, והממשלתיים בפרט, מוצג ע”י הנהלות בתי החולים הללו כמצב כה קשה, שאותם מנהלים  יצאו ל”נפוש” במחיר מסובסד ע”ח תרומות (שניתן היה ודאי לעשות בהן גם שימוש מועיל אחר) ב”מצפה הימים”. מאידך, אם מטרת ההתכנסות היא לקיים דיון רציני ואמיתי, אין ספק שלאווירה שמסביב יש משמעות רבה ביכולת לקיים דיון מוצלח, והביקורת נראית במידה מסויימת כהתחסדות. חברות תרופות וציוד רפואי נוהגות מזה שנים רבות לסבסד כנסים מקצועיים של רופאים בבתי מלון יוקרתיים, וגם כאן לכאורה יש טעם לפגם מבחינת ניגודי האינטרסים כביכול בין המטרות המדעיות/מקצועיות של כנסים אלה לאינטרסים המסחריים. ועם זאת, השיטה הזו מתקיימת בכל העולם, ונראה שניתן לשמור על איזון ו”נקיון” סבירים. במקרה הזה, לפי הכתבה, הנהלות בתי החולים העדיפו שלא לנצל את האפשרות של סבסוד של חברות מסחריות (דווקא מהטעם של “נקיון” מבחינת ניגודי אינטרסים) אלא לנצל כספי קרן תרומות שנועדה לממן פעולות הקשורות לשיפור הניהול בבתי החולים. ולכן, אם התוצאה הסופית שכנס כזה אכן תורם להשגת המטרה, ובאופן יעיל וסביר, אין לדעתנו מניעה לכך. ואם “תופעת הלוואי” החיובית של כנס זה תהיה כזאת שמנהלי מחלקות, ובמיווחד מחלקות שכרעו תחת הנטל לאחרונה, שמן הסתם עובדים קשה יום יום, גם יהנו מהאוויר הטוב של “מצפה הימים” – אז למה לא ?

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה