משפחה

מונטלוקסט (סינגולייר) משפר תוצאות טיפוליות בילדים עם אסתמה המתפרצת לסירוגין (American Journal of Respiratory )

ע”פ מאמר מ-American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine הטיפול ב-montelukast (סינגולייר) מפחית באופן יעיל  תסמונות וסימפטומים של אסתמה בילדים בגילים 2-5 הסובלים מאסתמה לסירוגין, וזאת לאורך טיפול במשך 12 חודש, אשר באופן כללי היה גם נסבל היטב.

מחקר ה-PREVIA תוכנן כדי לחקור את תפקיד הסינגולייר במניעת סימפטומים של אסתמה ויראלית (viral-induced asthma exacerbations ) בילדים בגילאים 2-5 הסובלים מאסתמה המופיעה לסירוגין. המחקר נמשך 12 חודש והיה רב מרכזי, כפול סמיות, והתנהל בשתי קבוצות מקבילות של מטופלים אשר סבלו מסימפטומים של אסתמה שהיו קשורים עם דלקת בדרכי הנשימה ומעט סימפטומים בין תקופות של אפיזודות חוזרות.

המטופלים קיבלו סינגולייר במינון יומי של 4 או 5 מ”ג או פלצבו , ובשתי הקבוצות היו כ-270 משתתפים.

החוקרים תיעדו את הסימפטומים של הילדים, השימוש בבטא אגוניסטים, וצריכת שירותי בריאות על פי רישומי יומן של המטופלים.  לפי דיווחי החוקרים לאחר 12 חודשי טיפול, מונטלוקסט הפחית באופן מובהק את הפרעות האסתמה ב-31.9% בהשוואה לפלציבו. מס’ האפיזודות הממוצע לחולה היה 1.6 לשנה בקבוצת הטיפול לעומת 2.34 אפיזודות בקבוצת הפלציבו. הטיפול במונטלוקסט גם דחה  את הזמן הממוצע עד להופעת אפיזודה ראשונה בכ-2 חודשים, והפחית את הצורך בשימוש בסטירואידים בשאיפה.

American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine Vol 171. pp. 315-322, (2005)

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה