העלייה בשימוש בצמחי מרפא בארצות הברית נעצרה (Arch Intern Med)

לפי מחקר חדש עולה, כי העלייה בשימוש בצמחי מרפא בארה”ב נעצרה. עם זאת, ההוספה שלהם למולטי-ויטמינים הסטנדרטיים מרמזת על כך, שהאמריקאים ימשיכו לצרוך אותם גם בטווח הארוך.

במחקר נערך סקר בקרב 8500 אמריקאים מבוגרים. נמצא, כי יותר אנשים צורכים צמחי מרפא או תוספי מזון ב- 2002 לעומת שלושת השנים הקודמות, אך העלייה נבעה בעיקר משימוש בלוטאין, שהיה נפוץ יותר ב- 2002 (8% ב- 2002 לעומת 0.3% ב- 1998-1999). לוטאין, המכיל תרכובת צמחית נוגדת חימצון, הוסף למולטי-ויטמינים רבים במהלך השנים האחרונות, בעיקר בגלל מחקרים שטענו, כי הוא מפחית את הסיכון למחלות עיניים הקשורות בגיל.

לפי החוקרים, במידה ולא מתחשבים בלוטאין, שיעור הצרכנים של צמחי מרפא נשאר זהה מאז 1998 ועד 2002, והוא עומד על כ- 14%.

לדעת החוקרים, הכנסת הלוטאין לתוך המולטי-ויטמינים היא לא דבר טוב או דבר רע. אין עדויות לפיהן לוטאין גורם לנזק, אך רצוי שמשתמשי המולטי-ויטמינים יהיו מודעים לכך שהם צורכים אותו.

בנוסף ללוטאין, גם נוגד החימצון ליקופן מוסף עתה למולטי-וטמינים שונים. הוספה של צמחי מרפא אלו למולטי-ויטמינים מראה על מגמה חדשה שיווק המולטי-ויטמינים כאמצעי טיפולי ולא רק כממלאים של חוסרים שונים.

בניגוד ללוטאין וליקופן שהפכו יותר פופולריים, ישנם צמחים שונים שהשימוש בהם ירד. השימוש בצמחים כמו ג’ינסנג ושום פחת ב- 2002, לפחות בקבוצות גיל מסויימות.

החוקרים מסבירים כי העלייה והירידה בשימוש בצמחים שונים היא דבר צפוי. המשתמשים לוקחים את הצמחים על דעת עצמם, משתמשים בהם תקופה מסויימת, וממשיכים הלאה לצמחים אחרים.

Arch Intern Med 2005;165:281-286.

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה