משפחה

עדיף לתת נוזלים דרך הפה לילדים עם התייבשות על רקע גסטרו-אנטריטיס (Pediatrics)

לפי מחקר חדש עולה, כי בטיפול בחדר מיון בילדים עם התייבשות בינונית כתוצאה מגסטרו-אנטריטיס, עדיף להשתמש בנוזלים דרך הפה ולא דרך הוריד. לפי החוקרים, מתן נוזלים דרך הפה (ORT), מומלץ כטיפול הבחירה בהתייבשות קלה עד בינונית בילדים. על אף שרוב רופאי חדר המיון מודעים לכך, רובם מטפלים ע”י מתן של נוזלים דרך הוריד (IVF).

במחקר השתתפו 73 ילדים עם התייבשות בינונית כתוצאה מגסטרו-אנטריטיס ויראלית, בגילאים של 8 שבועות עד 3 שנים. הנבדקים חולקו באופן אקראי, כך ש- 36 טופלו ב- ORT ו- 37 טופלו ב- IVF. הרופאים המטפלים העריכו את החולים אחרי שעתיים ואחרי 4 שעות, לפי קריטריונים מוכרים להערכת התייבשות.

נמצא כי אחרי 4 שעות, מחצית מהילדים בשתי הקבוצות חזרו למוטב לא היו מיובשים, נתנו שתן, עלו במשקל והיו ללא הקאות חמורות. הזמן הממוצע עד לתחילת הטיפול בקבוצה שטופלה ב- ORT היה 19.9 דקות, לעומת 41.2 דקות בקבוצה שטופלה ב- IVF. אחרי שעתיים, לא היה הבדל בין הקבוצות בשיפור במדד ההתייבשות. אישפוז נדרש בשליש מהילדים שטופלו ב- ORT, לעומת מחצית מהילדים שטופלו ב- IVF.

לפי החוקרים, ממצאי המחקר מראים, כי טיפול ב- ORT בילדים הסובלים מהתייבשות על רקע גסטרו-אנטריטיס, הוא יעיל באותה מידה כמו טיפול ב- IVF. לפיכך, ORT צריך להיות טיפול הבחירה במקרה זה.

Pediatrics. 2005;115:295-301

 

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה