משפחה

בתינוקות עם קנדידיאזיס פולשני העמידים ל-Amphotericin ניתן לטפל ב-Caspofungin (מתוך Pediatr Infect Dis J)

 קיימת עלייה בהדבקת תינוקות ע”י קנדידיאזיס פולשני עמיד ל-fluconazole ו-amphotericin B ביחידות טיפול נמרץ לתינוקות, אך דיווח מקוסטה ריקה מציע כי טיפול ב-caspofungin הוא אלטרנטיבה יעילה לתרופות הישנות.

ד”ר קרלה אודיו מבית נחולים הלאומי לילדים בסן חוזה ושותפיה תיארו מקרים של 9 יילודים טרם זמנם ויילוד אחד שנולד בזמן עם קנדידיאזיס רפרקטורי חמור אשר תרבית הדם שלהם נשארה חיובית לאחר 13-49 ימים למרות הטיפול עם deoxycholate amphotericin בכל המקרים ו-fluconazole בשני מקרים.

האורגניזמים האחראים היו קנדידה אלביקנס בארבעה חולים, קנדידה פרפסילוזיס בשלושה, קנדידה טרופיקליס בשניים וקנדידה גלברטה באחד.

על פי הדיווח בגיליון דצמבר של The Pediatric Infectious Disease Journal, שתיים מהקנדידה אלביקנס וכל שאר הסוגים האחרים שבודדו היו עמידים in vitro ל-fluconazole, והקנדידה גלברטה שבודדה היתה גם עמידה ל-amphotericin B.

עם זאת, בממוצע של 4.3 ימים לאחר התחלת הטיפול ב-caspofungin, לא נמצאה קנדידה אלביקנס בדם בכל התינוקות.

caspofungin ניתן באינפוזיה פעם ביום במינון 1 מ”ג/ק”ג למשך יומיים, לאחר מכן 2 מ”ג/ק”ג ליום למשך 15-21 יום. חולה אחד קיבל 0.5 מ”ג/ק”ג למשך 3 ימים ולאחר מכן 1 מ”ג/ק”ג למשך 28 יום. קצב לב, נשימה, לחץ דם וחמצן רווי נבדקו במשך כל אינפוזיה.

לכל החולים מלבד אחד לא היתה חזרה של המחלה. החולה טופל ע”י caspofungin בשנית ונשאר ללא המחלה כמעט שנה לאחר מכן. לאף אחד מהתחנוקות לא היו תופעות לוואי הקשורות לטיפול.

caspofungin הינו יעיל, בטוח ובעל סבילות טובה כטיפול אלטרנטיבי לקנדידיאזיס מתמשך ומתקדם ביילודים שאינם מגיבים או שאינם סבילים ל-deoxycholate amphotericin B.

Pediatr Infect Dis J 2005;23:1093-1097

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה