ההערכה הקלינית של כאב לחץ נוטה להיות סובייקטיבית ואיכותית, טוענים החוקרים במאמר שפורסם בגיליון דצמבר של Cephalalgia.
החוקרים השתמשו באלגסימטר (algesimeter) לחץ אינטראקטיבי בכדי לנרמל מדידות כאב צווארי ב-23 נהגים אשר חוו חבלת הצלפת השוט בהתנגשות, וב-24 נבדקים בריאים. נמדד לחץ קבוע של 1310 kPa על שרירי הספלניוס והטרפז השמאליים והימניים.
נמצאה עלייה בפרמטרים של ביטוי כאב בשלב האקוטי של חבלת הצלפת השוט, כששרירי הטרפז השמאליים כאבו יותר מהימניים, אולי בעקבות תנוחת הנהג במכונית.
החוקרים ראו עליה חדה בתפקוד עוצמת-זמן הכאב אשר הצביעה על עלייה בכאב לחץ בקבוצת החולים אך לא בקבוצת הביקורת. כאב לחץ שרירי מקסימלי עלה משמעותית בשרירי הספלניוס השמאליים והימנים ובשרירי הטרפז השמאליים בהשוואה לקבוצת הביקורת. סף הסבילות עלה מהר יותר בקבוצת המחקר.
כאשר הנבדקים נבחנו בשנית, ל-10%-20% מהם היו עדיין רמות גבוהות של כאב לחץ 6 שבועות לאחר הטראומה.
החוקרים בודקים כעת אלו גורמים עשויים לצפות סימפטומים שנשארים לאורך זמן בחבלות בצלפת השוט.
Cephalalgia 2004;24:1067-1075
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!