משפחה

Pin Suspension של גפיים מלאכותיות גורם לשינויי עור בגפה שנשארה (J Rehab Res Dev)

תוצאות מחקר חדש מראות כי תותבות טרנסטיביאליות המשתמשות במערכת pin suspension יוצרות לחץ המפריע לזרימת הדם בגפה שנשארה, דבר הגורם לשינויי עור שליליים.

תותבות pin and suction suspension נפוצות בשימוש בקטועים טרנסטיביאלים, מסבירים החוקרים בגיליון נובמבר/דצמבר של Journal of Rehabilitation Research & Development.

Pin suspension העלתה את דאגתם של מומחי תותבות אשר רואים על בסיס יומי נפיחות ודיסקורלציה אדומה כהה בקצה הדיסטלי של הגפה שנשארה.

בכדי לבדוק את שינויי העור בגפה, מדדו החוקרים לחץ פנימי בגפה במהלך עמידה והליכה עם מערכות pin and suction suspension. שמונה קטועים טרנסטיביאלים השתתפו במחקר.

כמצופה, לא נמצאו הבדלי לחץ בין שתי מערכות ה-suspension בשלב העמידה.

עם זאת, בשלב ההליכה, מערכת ה-pin דחסה משמעותית את הגפה העליונה תוך יצירת שאיבה בקצה הדיסטלי. שילוב לחץ זה סביר שיגרום לשינויי עור יומיים במשתמשי pin.

עם רוב (50%-70%) של קטועי גפה טרנסטיביאלית הסובלים מסוכרת ובעיות בזרימת הדם ללא תלות בתותב, סיבוכים ע”י pin suspension יכולים להתיש.

Suction suspension לא גורמת למצבי לחץ שליליים אלו ועשויה להיות אפשרות טובה יותר, במיוחד לקטועים טרנסטיביאלים עם אורח חיים פעיל במיוחד.

J Rehab Res Dev 2004;41:821-828

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה