משפחה

אסטרוגן טרנסדרמלי משמש כאנטיאנדרוגן ומגן על העצם בחולי סרטן הערמונית (J Urol )

חוקרים מאנגליה מדווחים בגיליון דצמבר של Journal of Urology כי אסטרוגן טרנסדרמלי המשמש כטיפול יחיד לדיכוי אסטרוגן מונע אובדן מסת עצם בגברים אשר לאחרונה אובחנו כסובלים מסרטן הערמונית ומשפר מסת עצם וע”י כך מוריד את הסיכון לשברים אוסטאופורוטיים.

הטיפול המקובל לדיכוי אסטרוגן לחולי סרטן הערמונית הוא ניתוח להסרת האשכים הגורם ל”אנדרופאוזה”, המובילה לירידה במסת העצם אשר בין השאר מאיצה אוסטאופורוזיס.

חוקרים מלונדון הראו כי אסטרוגן טרנסדרמלי הוא אלטרנטיבה יעילה לטיפול מקובל בדיכוי אנדרוגן, ומספקת אפקט אנטיאנדרוגני בעל סבילות טובה ושימושי מבחינה קלינית.

במחקרם האחרון הראו כי לטיפול באסטרדיול טרנסדרמלי יש גם השפעה מועילה משמעותית על בריאות העצם.

במחקר השתתפו 20 גברים עם סרטן הערמונית עם גרורות אשר קיבלו 2 מדבקות אסטרדיול טרנסדרמלי לחגורת הכתף. המדבקות הוחלפו פעמיים או שלוש בשבוע בכדי להשיג רמות אסטרוגן בדם של מעל 1000pmol/L.

מסת העצם עלתה עם הזמן. תוך שנה עלתה מסת העצם ב-3.60%, 2.19% ו-1.90% בעמוד השדרה הלומברי, בצוואר עצם הירך ובמפרק הירך, בהתאמה. ב-4 מתוך 12 אתרים אוסטאופורוטיים או אוסטאופנים חל שיפור המבוסס על ציון אירגון הבריאות העולמי אחרי שנה של טיפול.

לכל הנבדקים היתה תגובת PSA (אנטיגן ספציפי של הערמונית) משמעותית (p<0.0001), עם ירידה ממוצעת ב-PSA של 95%, תוצאות טובות לפחות כמו אלו של הטיפול המקובל.

על פי מחקר זה ואחרים, ניסויים אקראיים גדולים הינם מוצדקים בכדי למצוא את הערך היחסי של הטיפולים השונים, אשר נראים זהים מבחינת יעילות מקסימלית, אך יש להם פרופיל תופעות לוואי שונה לגמרי.

מחקר זה מראה כי אסטרוגן טרנסדרמלי יכול להוות טיפול יחיד ומחירו בערך 10% ממחיר הטיפול המקובל לבד, ואף זול יותר מטיפול משולב.

J Urol 2004;172:2203-2207.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה