משפחה

הושלמה רכישת גאידנט ע”י J&J: קורדיס וגאידנט ימוזגו לחברה אחת תחת השם גאידנט

הרכישה הצפוייה עליה דיווחנו השבוע של גאידנט ע”י J&J בוצעה ונכנסה לתוקף. במסגרת העיסקה נרכשה גאידנט תמורת 25.4 מיליארד $. העיסקה צריכה לקבל עוד את אישור בעלי המניות של גאידנט והרשות להגבלים עסקיים בארה”ב.

יחידת קורדיס של J&J תתמזג עם גאידנט, ושם היחידה החדש ייקרא גאידנט. השימוש בשם המותג קורדיס יישמר לעסקים מסויימים שג’ונסון  מעניקה להם זכיון שיווק.

האנליסטים מעריכים שרכישת גאידנט נועדה לפצות על האטה קיימת וצפוייה בעסקי התרופות של ג’ונסון הסובלים מתחרות ויציאה של מס’ תכשירים מהגנת פטנט בקרוב. גם ה”צנרת” של תרופות חדשות לטווח הקצר אינה מכילה, לפי אותם אנליסטים, בשורות גדולות לטווח הקצר.

האטרקטיביות של גאידנט עבור ג’ונסון היא בעיקר דריסת הרגל שמעניקה לה הרכישה לתחום הצומח והמתפתח של דפריברילטורים וקוצבים, שבו גאידנט נחשבת כחברה מס’2 בעולם, אחרי מדטרוניק. היקף המכירות של גאידנט בתחום הדפריברילטורים והקוצבים עמדברבעון האחרון  על 445 מיליון $.

בנוסף, הרכישה תחזק את מעמדה של J&J כחברה המובילה בעולם בתחום הסטנטים, שכן גאידנט היא עדיין המובילה בתחום הסטנטים הרגילים (אשר חלקם בשוק פחת משמעותית עם כניסת הסטנטים מצופי התרופה של  J&J – הסייפר, ושל בוסטון סיינטפיק) , ובנוסף לגאידנט  גם קו רחב של צנתרים לכלי דם שונים.

בארץ מיוצגת גאידנט ע”י חברת לבנט, בעוד ש-J&J פועלת באופן ישיר בישראל באמצעות חברת בת.

לדיווח ב-firstword

לדיווח מ”הארץ כלכלה”

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה