משפחה

לפי סקר אמריקאי החלפת תרופה אתית לגנרית בחולי אפילפסיה מעלה את הסיכון להתקפים ותופעות לואי (druginfo )

אתר WebMD מדווח על מחקר אשר מצביע על כך שהעברת מטופלים מתרופה “אתית” לאפילפסיה לתרופה גנרית, עלולה להגביר את הסיכון להתקפים או תופעות לואי אחרות.

מימצאי המחקר הוצגו במפגש השנתי של ה-American Epilepsy Society .

המחקר מתבסס על שאלון שנשלח ל-6,420 נוירולוגים בארה”ב אשר ביקש להעריך אם התפרצות של התקפים, או תופעות לואי חריגות אחרות היו קשורות להעברת מטופלים מהתרופה לאפילפסיה האתית לגנרית.

מתוך 301 נוירולוגים שהגיבו לשאלון, 191 , 68% מהמשיבים, טענו שהבחינו בהתפרצות התקפים, ו-162 נוירולוגים, 58% מהמשיבים, דיווחו על עלייה בתופעות לואי חריגות., אשר חייבו אותם להחליף את התרופה שוב לתרופה המקורית.

קרוב למחצית מהנוירולוגים שהשתתפו בסקר זיהו התפרצות של התקפים או עלייה בתופעות הלואי בלפחות 2-4 ממטופליהם, ו-28% דיווחו על 5 או יותר מטופלים שסבלו מהתפרצות התקפים או תופעות לואי בעקבות העברתם לטיפול בתכשיר גנרי.

ע”פ ה-FDA ,התרופות הגנריות לאפילפסיה חייבות להיות זהות מבחינת מבחן ספיגה וריכוז בדם ( bioequivalent ) לתרופה המקורית. כלומר, התרופה הגנרית אמורה ליצור לא פחות מ-80% ולא יותר מ-125% מהריכוז בדם של החומר הפעיל המשתחרר בתרופה המקורית.

חוקרים טוענים שמכיוון שתרופות לאפילפסיה פועלות לצורך שליטה בהתקפים רק בטווח צר של ריכוזי חומר פעיל, הגישה לפיה התרופות הגנריות הן ברות החלפה לתרופה המקורית נמצאת בויכוח ומעוררת מחלוקת.

החוקרים טוענים שתוצאות הסקר מלמדות על כך שעל הרופא לשקול בזהירות את שיקול העלות מול הסיכון של העברת מטופל הסובל מאפילפסיה לטיפול בתרופה גנרית.

לדיווח ב-druginfo

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה