משפחה

אוקסיגנציה חוץ-גופית עדיפה על מתקן סיוע בטיפול בכשל חדרי במושתלי לב (Ann Thorac Surg)

חוקרים מדווחים כי מתוך השוואת הטיפולים בכשל של חדר ימין לאחר השתלת לב עולה שלאוקסיגנציה חוץ-גופית ממברנאלית (ECMO) כמה יתרונות על-פני השתלה של מתקן סיוע לחדר הימני (RVAD).

הממצאים מבוססים על מחקר שנערך ב-28 חולים שעברו השתלת לב בין השנים 1984-2003 והתפתח בהם כשל של חדר ימין. 15 מתוכם טופלו באמצעות RVAD ו-13 מהם באמצעות ECMO.

החוקרים מסבירים כי לאור חומרתו של הסיבוך, רק 12 חולים שרדו. יתר על כן, שיעור ההשרדות לא הושפע משמעותית מסוג הטיפול שניתן לחולים.

אולם, הבדלים בין הטיפולים נתקבלו בתוצאות אחרות ובכל המקרים נמצאה עדיפות ל-ECMO. בהשוואה ל- RVAD נמצא ש-ECMO קשור לשיעורים גבוהים יותר של יכולת התנתקות ממערכת התמיכה הסירקולטורית המכנית, לשיעורים נמוכים יותר של השתלה חוזרת ולהישרדות טובה יותר של השתל (p < 0.05 בכל אחד מהמקרים).

החוקרים מציעים כי יש להעדיף את השימוש ב-ECMO על פני השימוש ב-RVAD כתמיכה סירקולטורית מכנית בכשל של החדר הימני במושתלי לב. הם מוסיפים כי לדעתם ECMO מאפשרת לחולים רבים יותר להתנתק ממערכת התמיכה המכנית ומעלה את הישרדות השתלים ולכן משפרת את השימוש הנעשה בלבבות יקרי הערך המגיעים לתרומה.

Ann Thorac Surg 2004;78:1644-1649

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה