משפחה

polyphenols המצויים בתה ירוק מעכבים את סיגנלי ה- IGF-1 במודל של סרטן הערמונית (Cancer Res)

חוקרים מדווחים כי polyphenols המצויים בתה ירוק מעכבים את מסלול אותות ה- insulin-like growth factor I (ה-IGF-I) במודל עכבר של סרטן הערמונית. ממצאים חדשים אלו מעידים כי תה ירוק עשוי לשמש בעיכוב התקדמותו ופולשנותו של סרטן הערמונית.

החוקרים הראו בעבר כי בעכבר שפיתח סרטן בבלוטת הערמונית באופן המדמה את המחלה בבני האדם, מתן polyphenols שמקורם בתה ירוק עיכב את התפתחותו של הגידול בערמונית ואת פולשניותו.

במחקר הנוכחי הם הזינו את חיות הניסוי בתמיסת 0.1% של polyphenols מתה ירוק במינון שווה ערך לצריכת 6 כוסות תה ירוק ביום בבני אדם. קבוצת עכברי הביקורת קיבלה מים רגילים. לאחר מכן בדקו החוקרים את רקמת הערמונית של העכברים בכל 8 שבועות.

בחיות הביקורת, גבר ביטוי חלבון ה- IGF-I לאורך הזמן, עם התקדמות הסרטן, ואילו רמות ה-IGF binding protein (הוא IGFBP-3) פחתו. מסלולי סיגנאל המצויים בהמשך עברו גם הם הגברה, כמו גם סמני הופעת אנגיוגנזה וגרורות, כגון VEGF ו-uPA.

אולם, בחיות שקיבלו polyphenols, פחתו היחסים בין IGF-I ל- IGFBP-3 ב-70%-83%. גם אינדוקצית ה-VEGF על-ידי ה-IGF-1 פחתה בשיעור של 74% כעבור 32 שבועות בקבוצה זו. באופן דומה, מתן ממושך של אינפוזית polyphenols הוביל לירידה משמעותית ברמות ה-uPA, ה-MMP-2 וה-MMP-9 (ערך p < 0.01 בכל אחד מהמקרים).

החוקר הראשי, ד”ר Mukhtar, אומר בראיון כי סרטן הערמונית מופיע לרוב בגברים לאחר גיל 50 שנים, אך תחילת תהליך התפתחות הגידול מתרחשת כמה עשורים קודם לכן.

הוא מסביר כי במידה וניתן יהיה להסית את תחילת התהליך מגיל 20 שנים אפילו לגיל 25 שנים, מדובר בהשג משמעותי לרפואה.

הוא מציין כי לא נמצאו השפעות רעילות כלשהן בצריכת 12 ספלי תה ליום בבני אדם.

Cancer Res 2004;64:8715-8722.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה