משפחה

חוקר מה-FDA מביע ספק בבטיחות הקרסטור ותכשירים נוספים בשימוע בסנאט (druginfo )

חוקר מטעם ה-FDA , דייויד גרהם, הביע ספק במקומה ונחיצותה של תרופת הקרסטור (רוסובסטטין)  של אסטרה-זנקה בשוק. זה היה במסגרת שימוע שבוצע בסנאט האמריקאי שדן בבטיחות תרופות. גרהם הזכיר עוד מס’ תרופות של חברות נוספות הנמצאות בשוק ושיש לדעתו לבצע אחריהם מעקב קפדני עקב חשש לבטיחותם.

גרהם הגדיר את הסיכון שנגרם ל-20 מיליון אמריקאים שהשתמשו בויוקס כטרגדיה, ומדבריו ניתן היה להבין שהוא גם מבקר את התנהגות ה-FDA שלדעתו יחסיה עם חברות התרופות “קרובה” מידי. גרהם היה זה שפרסם לא מכבר הערכה להיקף הנפגעים מהשימוש בויוקס. בהערכה שפורסמה דובר על כ-28,000 התקפות לב ומוות שנגרמו לכאורה משימוש בויוקס. בשימוש בגבעת הקפיטול ציין גרהם שמס’ הנפגעים מתופעות לואי של הויוקס הוא להערכתו גדול יותר: בין 88,000 ל-139,000 . חברת מרק כזכור איבדה מאז שהודיעה על הפסקת השיווק כ-40% מערך השוק שלה, ואף דירוג האשראי שלה נפגע.

הקרסטור שהוזכר ע”י גרהם בדיון הוא אחד התכשירים החשובים של אסטרה-זנקה, ובארה”ב יש לחץ ציבורי של ארגון צרכנים הקורא להוציא את התרופה מהשוק על רקע חששות לכך שהתרופה גורמת לרהבדומילוסיס. 

לדיווח ב-druginfo

הערת המערכת: לאחרונה דווחנו כאן על מאמר (מ-Am J of Cardiology שבחן את בטיחות הקרסטור ומצא שהתכשיר בטוח במידה דומה לסטטינים אחרים.
.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה