ה- FDA הודיעה על שינויים בתווית של מיפפריסטון

הרשות למזון ותרופות האמריקאית (FDA) הודיעה על שינויים בהנחיות הבטיחות בתווית של מיפפריסטון (MIFEGYNE). מיפפריסטון אושרה בשנת 2000, כטיפול להפסקה מוקדמת של היריון (49 ימים או פחות). ה- FDA קיבלה דיווחים על זיהומים חידקיים, דימומים, הריונות אקטופיים שנפרצו ומקרי מוות הקשורים בטיפול, ולכן נשקלו שוב ההנחיות בתווית של התרופה.

האזהרות החדשות שהתווספו, כוללות אזהרה על הסכנה של זיהומים חידקיים חמורים, אלח-דם (ספסיס), דימומים ומוות כתוצאה מהפסקת היריון בעזרת מיפפריסטון. בהנחיות החדשות למטפלים, מזכירה הרשות כי זיהומים קשים ואלח-דם יכולים להופיע גם ללא הממצאים הרגילים. נזכר גם שמקרה של דימום קשה יכול להצדיק ניתוח. ה- FDA גם מזהירה מפני מקרים של היריון אקטופי לא מאובחן, שיכול לחקות סימנים של סיום היריון. שימוש במיפפריסטון לא מועיל לטיפול בהיריון אקטופי.

המטופלים הונחו להגיע לקבלת עזרה רפואית, במידה ויש סימן לתופעות הלוואי של הטיפול.

בראיון ל- YNET אומר פרופ’ זיידמן, גינקולוג מהמרכז הרפואי שיבא ויור האגודה הישראלית לאמצעי מניעה, כי ישנו סיכון בשימוש בתרופה וכי הימנעות מכניסה להיריון לא רצוי עדיפה בהרבה. עם זאת, גם לאלטרנטיבה של גרידה יש תופעות לוואי וסיכונים. לדבריו, אין כל עדות שהשימוש בתרופה מסוכן יותר מהליך הגרידה.

עוד נאמר ב- YNET, כי השימוש בתרופה בארץ, מאושר רק בתוך בתי החולים, ובתנאי שהאישה תימצא במעקב רפואי מסודר בתום הטיפול.

לפרסום של ה- FDA

לידיעה ב- YNET

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה